شرکت معدن کاری انویل(Anvil) یک مطالعه امکان سنجی جدید را برای مرحله دوم توسعه کارخانه SX/EW در معدن مس کینسوره (Kinsevere) خود در پی تکمیل یک برنامه حفاری ۴۵۳۷۰ متری در سال ۲۰۰۷ به انجام رسانده است. تکمیل این برنامه حفاری باعث افزایشی ۳۴‌درصدی در منابع معدنی و نتیجتا افزایشی ۳۲‌درصدی در ذخایر معدنی حتمی و احتمالی این معدن شده است.

این مطالعه امکان‌سنجی در پی یک مطالعه مقدماتی توسط شرکت مزبور در ماه آوریل در رابطه با تاسیس یک کارخانه SX/EW با ظرفیت ۶۰هزار تن در سال صورت گرفته و شامل چند مرحله ارتقایی تا رسیدن به برنامه فرآوری مرحله دوم و تعدیل‌هایی در هزینه های سرمایه ای کل طرح مورد نظر می باشد.

تخمین جدید منابع معدنی طرح مس فوق‌الذکر متمرکز بر معادن تشیفوفیا، تشیفوفیاماشی و کینسوره هیل است و متعاقب آن بازنگری در برنامه‌ریزی معدن و تخمین‌های ذخایر معدنی نیز به انجام رسیده است. عملیات اکتشافی در ناحیه شمال غربی نزدیک به کینسوره در حال انجام است و اینک انتظار می رود که تخمین جدیدی برای منابع معدنی این معادن در خلال فصل دوم سال ۲۰۰۸ تکمیل شود.

مطالعه امکان سنجی مذکور بر این مبنا آغاز شد که مرحله یک موجود کارخانه Heavy Media Separation با شروع به کار مرحله دوم کارخانه در سال ۲۰۰۹ خاتمه خواهد یافت.