ایسکانیوز- میزان تقاضاى آلومینیوم در هند در سال‌جارى ۱۴‌درصد رشد خواهد داشت که دلیل آن نیز انجام فعالیت‌هاى گسترده ساخت و ساز، خودروسازى و بخش‌هاى دیگر در این کشور است.

براساس این گزارش، ساخت‌وساز، خودروسازى و بخش‌هاى دیگر در مجموع حدود ۴۰‌درصد از میزان مصرف آلومینیوم در هند را به خود اختصاص مى‌دهند و طبق پیش‌بینى‌ها میزان مصرف جهانى آلومینیوم در سال‌جارى با ۹‌درصد افزایش به ۱/۳۷میلیون تن خواهد رسید. همچنین انتظار مى‌رود، میزان مصرف چین در زمینه آلومینیوم با ۳۰‌درصد افزایش در سال‌جارى به ۱۱ میلیون تن برسد.

اجراى برنامه مربوط به تولید برق نیز مزید بر علت شده و میزان مصرف آلومینیوم را به دلیل کاربرد این فلز در بخش مخابرات و کابل‌هاى برقى افزایش داده است. بخش تولید برق در هند حدود ۳۱‌درصد از آلومینیوم تولیدى در هند را مصرف مى‌کند و میزان رشد سالانه آن حدود ۱۰‌درصد است.

سال گذشته میزان مصرف آلومینیوم در هند با ۶/۱۲‌درصد افزایش به ۰۸/۱میلیون تن رسیده بود. عمده مصرف مربوط به حمل‌و‌نقل، ساختمان‌سازى و برق‌رسانى بوده است. طبق پیش‌بینى کارشناسان مصرف آلومینیوم در هند طى ۵ سال آینده سالانه با نرخى حدود ۹/۱۲‌درصد رشد خواهد یافت.

همچنین میزان تولید آلومینیوم در هند سال گذشته در مجموع به ۱۱/۱‌میلیون تن رسید که ۳/۳درصد از کل میزان جهانى تولید این فلز در دنیا بود. همچنین هند در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۳‌میلیون تن بوکسیت تولید کرد که حدود ۳/۷‌درصد از کل میزان تولید جهانى را شامل مى‌شد. در همین حال در یازدهمین برنامه ۵ساله توسعه هند نیز که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ اجرا مى‌شود، حدود ۶۹‌هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق این کشور افزوده خواهد شد.

بخش خودروسازى در هند از نظر میزان مصرف آلومینیوم رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. میزان تولید خودرو در این کشور در سال‌جارى حدود ۸/۱۳درصد افزایش نشان مى‌دهد؛ در حالى که این میزان در سال گذشته ۲/۱۵‌درصد بود. همچنین بخش مسکن و ساخت‌وساز نیز در زمینه مصرف آلومینیوم در هند طى سال‌هاى گذشته رشد ثابتى داشته است.

هم‌اکنون هند از کمبود حدود ۲۵‌میلیون واحد مسکونى در مناطق شهرى و ۱۵‌میلیون واحد در مناطق روستایى رنج مى‌برد.

اگرچه مصرف سرانه آلومینیوم در هند از رقم ۶/۰ کیلوگرم در سال ۱۹۹۶ به یک کیلوگرم در سال ۲۰۰۶ رسیده است، مصرف سرانه آلومینیوم در چین از ۸۱/۰کیلوگرم در سال ۱۹۹۱ به ۵/۸کیلوگرم در سال ۲۰۰۶ رسیده است.