امروز 8 شمش طلا عرضه می‌شود

گروه بورس کالا - تداوم عرضه و مبادلات شمش طلا در بورس کالای ایران این نوید را می‌دهد که سرانجام شمش نیز صاحب بورس تخصصی مبادلات شد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، رونق مبادلات فیزیکی طلا و شروع معاملات آتی با طلا این نوید را می‌دهد که در زمینه طلا به زودی صاحب بورس تخصصی خواهیم شد. بر اساس این گزارش، چهارشنبه هفته گذشته ۸ شمش طلا از سوی کارگزاری سی‌ولکس عرضه شد که به دلیل برخی مشکلات مانند قیمت بالا و... معاملات روی آن انجام نشد؛ اما با حل شدن این مشکلات و پایین آوردن قیمت از سوی شرکت طلای موته پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز طلا با رونق همراه شود.

بر اساس این گزارش در این روز کاری شمش طلا از سوی کارگزاری سی‌ولکس از ساعت ۱۲ به بعد در بورس کالا عرضه خواهد شد. معمولا نرخ طلا از ساعت ۱۲ به بعد در بازارهای جهانی کشف شده و قابل معامله می‌شود. تحویل شمش‌های فوق به محض تسویه خریداران در تهران است. با رونق مبادلات طلا در بازار، شمش طلا در بورس کالا نیز حضور پررنگی در مبادلات داشته است.

امروز ۳ مورد شمش طلا با عیار ۹۹۸ عرضه خواهد شد که وزن آنها ۳/۱۲۶۱، ۵/۱۲۴۸ و ۶/۱۲۸۵گرم است.

همچنین ۳ مورد نیز شمش طلا با عیار ۹۹۷ با وزن ۶/۱۲۴۸، ۶/۱۴۱۳ و ۸/۱۵۰۱گرم عرضه خواهد شد.

۲ مورد نیز شمش طلای موته با عیار ۹۹۹ با وزن ۴/۱۲۶۲ و ۵/۱۲۱۶گرم از سوی کارگزاری سی‌ولکس بر روی تابلوی بورس کالا جهت مبادله قرار می‌گیرد.

معاملات آتی با طلا شروع شد

معاملات آتی شمش طلا از اول تیرماه در بورس کالای ایران آغاز شد.

احمد رضایی، مشاور مدیرعامل و مدیر اجرایی طرح قراردادهای آتی، از معاملات آتی شمش طلا در بورس کالا خبر داد و گفت: معاملات آتی شمش یک اونسی طلا اول تیرماه در بورس کالای ایران انجام شد.

وی افزود: در روز اول مجموعا چهار معامله در بخش قراردادهای آتی صورت گرفت که بر اساس آن کارگزاری صبا جهاد مشاوران سهام و کارگزاری توازن شمش طلا را برای مشتریان خریداری کردند، لازم به ذکر است که کارگزاران معاملات را از طرف مشتریان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: قیمت معامله هر اونس طلا بر اساس طلای موته هشت‌میلیون و ۴۴۹‌هزار ریال معامله شد.

وی خاطرنشان کرد: معامله قرارداد آتی روی طلا از شنبه تا چهارشنبه در ساعت ۱۵ و۳۰ دقیقه بعدازظهر انجام می‌شود و علاقمندان برای اطلاعات بیشتر از نحوه معامله به سایت www.tme.ir بخش قراردادهای آتی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، قرارداد آتی قراردادی است که بر اساس آن فروشنده متعهد می‌شود مقدار معینی از کالا را به قیمتی که در حال حاضر تعیین می‌کند بفروشد و در مقابل طرف دیگر قرارداد متعهد می‌شود آن کالا را با آن مشخصات خریداری کند و برای جلوگیری از امتناع طرفین از اجرای قرارداد، طرفین به صورت شرط ضمن عقد متعهد می‌شوند مبلغی را به عنوان وجه تضمین نزد پایاپای بگذارند.

همچنین مشتری متقاضی انجام معامله آتی از طریق کارگزار خود و با پرداخت درصد بسیار کمی از وجه کالا وارد معامله شده و با اتخاذ موقعیت‌های خرید یا فروش اقدام به داد و ستد کالا از زمان اولین روز معاملاتی تا زمان سررسید قرارداد می‌کند.