گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی در شروع هفته جدید با نوسان همراه شد. به گفته فعالان اقتصادی، بازار پتروشیمی در این روز، مسکوت مانده است و بیشتر معامله‌گران در انتظار تعیین نرخ‌های پایه برای شروع ماه جدید هستند.

برخی از آگاهان بازار می‌گویند: احتمال افت قیمت‌های پایه براساس نرخ اعلامی دلار مرجع وجود دارد، اما با این حال، عده‌ای از فعالان بازار نیز می‌گویند: در حال حاضر محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی با رشد قیمت همراه شده است و اما احتمال دارد که در مبادلات بورس برخی از کالاها با افت قیمت پایه و برخی دیگر نیز با اندکی رشد مواجه شوند.
از سوی دیگر عده‌ای از فعالان بازار افت قیمت‌های پایه را بر بازار زمانی تاثیر گذار می‌دانند که میزان تناژهای عرضه نیز از سوی بازرگانی پتروشیمی تغییر نکند و به همان منوال باقی بماند. به عقیده این گروه اگر میزان تناژهای عرضه با توجه به افت قیمت‌های پایه کاهش یابد، نه تنها قیمت‌ها افت نخواهد کرد، بلکه بازار با تشنج و در نهایت با رشد قیمت‌ها همراه می‌شود.البته در این روز و در رینگ پتروشیمی نیز تعداد محدودی از کالاها عرضه شدند. معامله ABS در این روز به گفته آگاهان بازار توجیه منطقی‌ای نداشت؛ چرا که این کالا با سقف قیمت معامله شد، در حالی که نرخ آن در بازار آزاد پایین‌تر از رینگ پتروشیمی بود. در این روز ABS در بازار آزاد دو هزار و 610 تومان بود، در حالی که در بورس کالا با نرخ دو هزار و 762 تومان معامله شد.
علاوه بر این در این روز پلی‌استایرن انبساطی نیز با رشد تقاضا نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شد. در این روز تقاضا برای این کالا ۲۸ هزار تن بود، در هفته گذشته تقاضای ثبت شده برای این کالا ۲۴ هزار تن بود. گفته می‌شود ثبت درخواست خرید توسط معامله‌گرانی که پروانه بهره برداری برای کالاهای ۷۲۴۰ و ۱۵۴۰ دارند، باعث افزایش تقاضا برای خرید این کالا شده است. پیش تر بورس کالا اعلام کرده بود که ثبت درخواست توسط این عده خلاف است و با این خریداران برخورد خواهد شد.
جوش شیرین نیز به گفته فعالان بازار به دلیل عرضه اندک، در این روز با سقف قیمت خریداری شد.با این حال بیشتر آگاهان بازار در این روز از پیش‌بینی آینده خودداری کرده و در انتظار تغییرات قیمت‌های پایه با شروع ماه جدید هستند. عده‌ای از فعالان بازار نیز معتقدند؛ رونق یا رکود بازار بستگی به سیاست‌های اتخاذ شده توسط دولت دارد. به گفته این گروه در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان، تولیدات خود را در انبارها ذخیره می‌کنند و معتقد هستند؛ فروش کالاها در حال حاضر زیان ده است، این گروه در انتظار روزهای آینده و روند بازار هستند.