گروه بورس کالا - قیمت سکه به تبع از بازار نقدی و کاهش نرخ دلار رسمی، با کاهش نسبتا بالایی روبه‌رو بود.
دادوستد سکه همچنان که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند با کاهش نسبتا بالایی مواجه شد، به طوری که سکه در هر یک از قراردادهای معاملاتی بازار آتی، با شیب رو به پایینی مواجه شد.

سکه تحویل تیرماه بین 419 هزار تومان تا 432 هزار تومان معامله شد. سکه مبادلاتی شهریورماه نیز در محدوده قیمتی 433 هزار تومان تا 453 هزار تومان دادوستد شد. سکه تحویل آبان‌ماه نیز بین 461 هزار تومان تا 473 هزار تومان بود. همچنین برای سکه مبادلاتی دی ماه نیز نرخ‌ها بین 462 هزار تومان تا 487 هزار تومان بود.
روند کاهشی قیمت‌ها همچنان که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند در روز مورد بررسی ادامه پیدا کرد و سکه تا ۴۱۹ هزار تومان هم معامله شد. این در شرایطی است که با ادامه سیاست و تاکید بانک مرکزی بر کاهش قیمت‌های ارز، مبادلات سکه نیز با افت محسوس قیمت‌ها مواجه شده است. به گفته فعالان، علاوه بر عوامل اصلی و سیاست پولی بانک مرکزی که بر کاهش نرخ دلار رسمی تاکید دارد، سکه با رقم بسیار پایینی مورد معامله قرار گرفت. همچنین با توجه به اینکه قیمت‌های جهانی طلا به ازای هر اونس با افت بالایی روبه‌رو بوده است، طی دو روز گذشته قیمت طلا در بازارهای داخلی به تبع تاثیرات جهانی، افت قابل‌توجهی را تجربه کرد. قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایطی با یک هزار و ۵۰۲ دلار به ازای هر اونس بسته شد که قرار است با باز شدن بازارهای جهانی، این افت قیمتی همچنان ادامه پیدا کند، البته برخی از فعالان معتقدند قیمت طلا با توجه به وضعیت نامعلوم و آینده نامعلوم اقتصاد اروپا نوسان شدیدی را تجربه کند، به طوری که در شرایطی قیمت طلا به کمترین میزان طی یک ماه اخیر رسید که نگرانی‌هایی درباره آینده اقتصادی اروپا همچنان وجود دارد. در بازارهای داخلی نیز، در ابتدای هفته قراردادها با افت محسوسی مواجه شدند، عقیده معامله‌گران بر این است با توجه به نوسانات زیاد در بازار و ضرردهی بسیاری از معامله‌گران، فعلا بهتر است فعالان از دادوستد در بازار جلوگیری کرده و با احتیاط بیشتری معاملاتشان را از سر بگیرند.