همان‌طور که انتظار می‌رفت روز گذشته تقاضا برای محصولات عرضه شده در بورس کالا، میانگین فروش محصولات فولادی را با رشد قیمت مواجه کرد. در این معاملات همه کالاها با تقاضای بیشتر روبه‌رو شدند و همه آنها به مرحله رقابت رسیدند. در این میان برخی از کارگزاران اعتقاد داشتند که اگر عرضه‌ها کمی افزایش پیدا می‌کرد، یا معاملات رقابتی نشده و ثابت می‌ماند یا اینکه بخشی از خریداران که با هدف بازارسازی وارد شده بودند با این حجم از عرضه که تاثیر زیادی بر معاملات بازار آزاد دارد عقب‌نشینی می‌کردند. در بین همه کالاهای عرضه شده تعیین نرخ بالاتر از یک هزار و ۶۵۰ تومان مهم‌تر از دیگر معاملات بود، چرا که باعث شد تا عرضه میلگرد بالای ۱۸۰۰ تومان در بورس کالا توجیه پیدا کند. البته گفته می‌شود در روزهای اخیر برخی عرضه‌کننده‌ها چه در بازار شمش وارداتی و چه در بازار شمش داخلی سعی زیادی بر فروش شمش با نرخ‌های بالاتر از ۱۸۵۰ تومان داشته‌اند که تا حدودی این اخبار، خرید با نرخ‌های بالاتر را در بورس توجیه‌پذیر کرده است.

ضمن اینکه از آنجا که تولیدکننده‌ها سهم مشخصی از معاملات بورس دارند این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار شده و از نظر کارگزاران نباید تفاوت بین قیمت‌های بورس و بازار، عامل به دست آوردن یک موقعیت و سود ویژه برای خریداران باشد.

بر این اساس، روز گذشته شمش فولاد خوزستان با قیمت یک هزار و ۵۷۵ تومان برای تحویل ۳۰ اسفند ماه عرضه شد، اما تقاضای ۱۰۷ تنی برای این کالا قیمت آن را به یک هزار و ۶۵۳ تومان رساند.

میلگرد ۱۴ تا ۲۵ فولاد آذربایجان با قیمت یک هزار و ۷۷۰ تومان عرضه شد، اما در رقابت به یک هزار و ۸۵۸ تومان رسید این کالا برای تحویل ۹ بهمن ماه عرضه شده بود.

سبد میلگرد و تیرآهن ذوب آهن اصفهان با نرخ یک هزار و ۷۹۹ تومان برای تحویل ۲۹ اسفند ماه عرضه شد، اما در رقابت نرخ آن به یک هزار و ۸۸۹ تومان رسید از این کالا ۸۶ هزار تن معامله شد در حالی که بیش از ۱۱۵ هزار تن تقاضا برای آن وارد رینگ شده بود.

میلگرد ۱۴ تا ۱۶ صدر فولاد هم با قیمت یک هزار و ۷۴۰ تومان عرضه شد، اما پس از رقابت قیمت آن به یک هزار و ۸۲۷ تومان رشد کرد. از این کالا ۲ هزار و ۶۴۰ تن معامله شد.