گروه بورس کالا- در هفته گذشته با شروع معاملات در رینگ فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۱۰۷‌هزار و ۲۱۳تن انواع قیر، دوده صنعتی، پلی اتیلن، روغن پایه، اکستراکت، فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها، کنسانتره مولیبدن، روی، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۹۸۷میلیارد و ۱۰۵‌میلیون و ۲۱‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۲۶‌هزار و ۹۱۴تن عرضه در مقابل ۲۰۲‌هزار و ۸۵۳ ‌تن تقاضا در سه رینگ محصولات پتروشیمی، فلزات و کشاورزی بود که شامل ۱۲‌هزار و ۹۵۰‌تن عرضه و در مقابل ۴۹‌هزار و ۲۵۰‌تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۱۰۷‌هزار و ۳۷۴‌تن عرضه و در مقابل ۱۵۰‌هزار و ۹۴۸‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۶‌هزار و ۵۹۰‌تن عرضه و در مقابل ۲‌هزار و ۶۵۵ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

در هفته‌ای که گذشت با شروع معاملات رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی در تالار کیش، ۹‌هزار و ۴۵۰‌تن قیر به ارزش ۱۹میلیارد و ۴۸۶میلیون و ۸۵۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۱/۸ و ۹۷/۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش در هفته گذشته، ۱۰۰‌تن دوده صنعتی به ارزش یک‌میلیارد و ۱۶۸‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۹/۰ و ۱۲/۰درصد از کل بازار را شامل شد. در گروه پلی اتیلن نیز ۲‌هزار و ۲۰۰‌تن پلی اتیلن سبک خطی، به ارزش ۲۹میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۵/۲ و ۰۱/۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در این هفته، یک‌هزار‌تن روغن پایه به ارزش ۷‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۳/۰ و ۷۹/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. ۲۰۰‌تن اکستراکت نیز، به ارزش ۷۶۰میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۹/۰ و ۰۸/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۸۷‌هزار و ۵۶۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۶۵۴میلیارد و ۳۶۸میلیون و ۸۴۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۷/۸۱ و ۲۹/۶۶درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در هفته ای که گذشت، یک‌هزار و ۸۰۰‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۴۹‌میلیارد و ۵۸۵‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۸/۱ و ۰۲/۵درصد از کل بازار را شامل شد. در گروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۲۲‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۵۱میلیارد و ۷۷۶میلیون و ۳۱۹‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۹/۱ و ۳۸/۱۵درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز، ۶‌تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۵‌میلیارد و ۲۱۲‌میلیون و ۶۲‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۵۳/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات روی نیز ۴۰‌تن انواع روی، به ارزش یک‌میلیارد و ۳۶ میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۴/۰ و ۱۰/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در هفته فوق ۱۸۰‌تن کنسانتره مولیبدن به ارزش ۵۶‌میلیارد و ۱۳۴‌میلیون و ۱۷۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۱۷/۰ و ۶۹/۵درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه کنجاله یک ‌هزار و ۴۹۵‌تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۶‌میلیارد و ۵۰۹ ‌میلیون و ۵۳۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۹/۱ و ۶۶/۰درصد از کل بازار را شامل شد. در گروه ذرت، ۷۳۰‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۲‌میلیارد و ۱۳۹‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۸/۰ و ۲۲/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته یک‌هزار و ۷۰۰‌تن شکر نیز در رینگ کشاورزی عرضه شد که تقاضایی نداشت.