رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون با اشاره به اقدام شائبه‌برانگیز و تکراری پتروشیمی‌ها در عرضه مواد اولیه در مناسبت‌هایی همچون محرم از معرفی دلالان بازار ظروف یکبار مصرف به بازرسی اصناف خبر داد.

رحیم مقیمی‌اصل در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اقدام شائبه‌برانگیز پتروشیمی‌ها در مناسبت‌های مختلف که میزان تقاضای بازار نسبت به ظروف یکبار مصرف افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه پتروشیمی‌ها همچون مناسبت‌های قبلی که میزان تقاضای بازار افزایش می‌یابد عرضه مواد را کم کردند در حالی که افزایش قیمت بورسی نداشته‌ایم. وی افزود: طبق قانون مواد در بورس عرضه و تولیدکنندگان مواد مورد نیاز خود را برای تولید از بورس خریداری می‌کنند. جالب اینکه مواد اولیه‌ای که طی دو ماه پیش به وفور در بازار وجود داشت و حتی به خارج از کشور صادر می‌شد هم‌اکنون دچار کمبود شده و دلالان به خصوصی بدون اینکه تولیدکننده باشند این مواد را خریداری کردند و با توجه به کم‌ شدن عرضه قیمت مواد اولیه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون با اشاره به اینکه تا هفته گذشته ظروف یکبار مصرف قیمتی معادل ۶۴ تومان داشتند که به یکباره با افزایش ۱۰ تومانی مواجه شده و به قیمت ۷۴ تومان رسیدند، تصریح کرد: اگر مواد مورد نیاز توسط پتروشیمی‌ها عرضه نشود و از کمبود مواد اولیه موجود در بازار جلوگیری به عمل نیاید احتمال افزایش بیش از ۵۰ درصدی ظروف یکبار مصرف در بازار وجود دارد و به احتمال فراوان تا ۱۰۰ تومان و حتی بیشتر از این رقم به دست مشتریان برسد. مقیمی‌اصل در پاسخ به اینکه علت کم‌ شدن مواد اولیه عرضه شده توسط پتروشیمی‌ها در برهه‌های زمانی که میزان تقاضا افزایش می‌یابد چیست، خاطر‌نشان کرد: ما هم پس از سالیان سال هنوز این مساله را نفهمیده‌ایم، اما با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم تنها این پاسخ را می‌شنویم که دستگاه‌ها به منظور تعمیر از کار افتاده‌اند اما نمی‌دانیم که چرا هر بار این اتفاق در زمان مورد نیاز رخ می‌دهد. تا یک ماه قبل انبارها پر از مواد بود و در حال حاضر که باید میزان عرضه افزایش یابد با کاهش روبه‌رو شدیم.