گروه بورس فلزات - ایران، بزرگترین واردکننده فولاد خاورمیانه طی 3 سال 2005 ، 2004 و 2003 میلادی بود.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» به نقل از ایران سینا ایران در سال ۲۰۰۵ میلادی با واردات ۸میلیون و ۴۳۱هزار و ۳۷۶ تن انواع فولاد نخستین واردکننده فولاد خاورمیانه شد. بنابراین گزارش میزان واردات فولاد ایران در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۳ میلادی نیز به ترتیب ۷میلیون و ۹۱۳هزار و ۵۲۱ تن و ۸میلیون و ۶۸۰هزار و ۱۵۹ تن بود. امارات متحده عربی نیز با واردات ۵میلیون و ۴۲۲هزار و ۷۸۷ تن دومین واردکننده فولاد خاورمیانه بود. همچنین مصر با واردات ۳میلیون و ۴۱۰هزار و ۵۹ تن انواع فولاد در سال ۲۰۰۵ میلادی در رتبه سوم واردکنندگان فولاد خاورمیانه قرار گرفت. سوریه، اسرائیل و اردن هم به‌ترتیب با واردات ۲میلیون و ۲۲۱هزار و ۲۵۹ تن، یک میلیون و ۴۳۴هزار و ۵۹ تن، ۶۵۵هزار و ۲۳۶ تن رتبه چهارم، پنجم و ششمین واردکننده خاورمیانه را به خود اختصاص دادند.
براساس این گزارش آمریکا هم با واردات 30میلیون و 187هزار و 237 تن در رتبه نخست واردات‌کنندگان فولاد جهان نشست. همچنین چین که نخستین تولیدکننده فولاد جهان است در رتبه دوم واردکنندگان جهان جای گرفت، میزان واردات فولاد این کشور 27میلیون و 311هزار و 633تن شد این در حالی‌است که در سال 2005 میلادی رقم صادرات کشور چین نیز 27میلیون و 414هزار و 83 تن شد.این گزارش می‌افزاید: آلمان و کره‌جنوبی هم به‌ترتیب با واردات 20میلیون و 440هزار و 458 تن و 18میلیون و 388هزار و 675 تن سومین و چهارمین واردکننده فولاد جهان شدند. ایتالیا، فرانسه، تایلند، بلژیک، اسپانیا، مالزی، تایوان، کانادا، ترکیه، ایران، انگلستان، هلند، مکزیک، اندونزی، هند و ژاپن نیز به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا بیستمین واردکننده فولاد جهان جای گرفتند.
این گزارش حاکی است ژاپن هم با صادرات ۳۲میلیون و ۴۰هزار و ۳۲۳ تن انواع فولاد در سال ۲۰۰۵ میلادی و نخستین صادرکننده فولاد جهان شد. میزان صادرات این کشور در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۳ نیز به ترتیب ۳۴میلیون و ۷۶۷هزار و ۷۱۹ تن، ۲۳میلیون و ۷۲۷هزار و ۷۹۳ تن بود.بنابراین گزارش روسیه و چین هم با صادرات ۳۰میلیون و ۸۵۲هزار و ۸۶۷تن، ۲۷میلیون و ۴۱۴هزار و ۸۳تن در رتبه دوم و سوم صادرکنندگان جهان قرار گرفتند.