گروه بورس- همایون دارابی: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز شاهد افت 28/1 درصدی بود؛ امری که در سایه جمع‌آوری برخی از صف‌های فروش شکل گرفت.
در بازار دیروز معامله‌گران با توجه به افت قیمت‌ها و افزایش ارزشمندی سهام در کنار انتشار برخی خبرهای مناسب در حوزه سیاسی با خریدهای پر‌حجمی در بیشتر نمادها مواجه شدند، به گونه‌ای که حجم خرید در بورس به ۳۲۲میلیارد تومان رسید. انتظار می‌رود با ادامه خریدهایی که دیروز در نمادهایی نظیر ایران خودرو، سایپا و برخی نمادهای ساختمانی نمود بیشتری داشت، در روزهای آینده بازار بتواند شاهد تعادل نسبی باشد. در بازار دیروز همچنین توقف نماد مپنا در ابتدای بازار رخ داد. مپنا با اطلاعیه‌های نیروگاه عسلویه مواجه بود که احتمال دارد عرضه این شرکت در هفته‌های آینده رخ دهد.
روز گذشته در تحولات مهم، رئیس دبیرخانه اجرای توافق ژنو اظهار کرد: بانک‌های غیرتحریمی اعم از دولتی و غیردولتی می‌توانند برای اجرای توافق ژنو همکاری کنند. حمید بعیدی‌نژاد در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک مرکزی، بانک‌های غیرتحریمی اعم از دولتی و غیردولتی که دارای حساب‌های معتبر نزد بانک‌های مهم خارجی هستند می‌توانند در چارچوب توافق ژنو تعاملات بین‌المللی بانکی و پولی داشته باشند و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای انجام فعالیت‌های خود در چارچوب «برنامه اقدام مشترک» نخواهند داشت. در تحولات اقتصادی، قائم‌مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه امکان بازنگری در نرخ سود بانکی برای سال آینده وجود دارد، گفت: فعلا افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه قابل تصور نیست.
در گروه پتروشیمی دیروز اعلام شد که ایالات متحده تحریم ۱۴شرکت پتروشیمی ایران را لغو کرده است. در طول دو سال گذشته نام برخی از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی ایران همچون شرکت‌های پتروشیمی بندرامام، بوعلی، مبین، نوری، پارس، شهید تندگویان، شازند، تبریز، جم، قائد بصیر، آریا ساسول و متانول مرجان در لیست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بود.
از این رو همزمان با اجرای اولین گام توافق ایران و گروه ۵+۱ و تعلیق برخی از محدودیت‌ها و تحریم‌های صنعت پتروشیمی همچون آزادسازی کامل صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به زودی نام ۱۴ شرکت بزرگ پتروشیمی ایران را از لیست تحریم‌ها خارج می‌کند. در گروه فلزی دیروز در شرایط نامناسب شرکت‌های فولادی، شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ مبلغ ۱۹۴ ریال سود خالص پیش بینی کرده که ۹۳ درصد از این مبلغ را در دوره ۹ ماهه پوشش داده است. «فنورد» که گزارش اخیر را با تعدیل منفی بیش از ۳۵ درصدی به بازار ارائه کرده علت را افزایش نرخ قیمت تمام شده کالای فروش رفته به میزان ۵۹ ریال و افزایش قیمت مواد اولیه اعلام کرده است. در گروه برقی نیز ایران ترانسفو با افت سود مواجه شد؛ «بترانس» که گزارش اخیر را با تعدیل منفی ۷ درصدی به بازار ارائه کرده علت تعدیل را کاهش مبلغ فروش مربوط به عدم کسب مجوز حمل ترانس‌های پاکستان توسط شرکت صانیر اعلام کرده است. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی اما با رگه‌های پررنگ امیدواری بود. شاخص نیز در بازار دیروز با افت ۱۰۴۴واحدی مواجه شد و به زیر ۸۱هزار واحد سقوط کرد و به ۸۰هزار و ۸۶۱واحد رسید.