گروه بنگاه‌ها - بنیان‌گذار زرین معدن آسیا از برنامه بهره‌برداری از یک معدن جدید توسط این شرکت سرب و روی کار فرابورسی خبر داد.
ابراهیم جمیلی در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» خاطرنشان کرد: تولید معدن انگوران بر‌اساس پیش‌بینی‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی طبق برنامه انجام می‌گیرد و سهمیه تعیین شده شرکت‌ها تحویل خواهد شد و از این بابت مشکلی پیش نمی‌آید؛ البته امیدوارم بتوانیم ظرف چند ماه آینده پروانه بهره‌برداری معدن سرب قزلجار را از سازمان صنعت و معدن و تجارت بگیریم که می‌تواند ما را در تامین بخشی از مواد اولیه کمک کند.
وی افزود: با تعدادی از کارخانه‌ها قرارداد کانه‌آرایی جهت تبدیل خاک کم عیار به کنسانتره امضا و اجرا شده است و امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی شده در بودجه پیشنهادی را محقق سازیم. البته بخش تحقیق و پروژه هم برنامه‌های خوبی را پیگیری می‌کند و تا زمانی که به نتیجه نرسیم اعلام نخواهد شد.
وی افزود: به هر صورت باید با مشکلات دست و پنجه نرم کرد؛ اصولا تولید مواد معدنی کار سختی است و کارکنان و مهندسین شرکت زرین معدن نشان داده‌اند که با کار بیشتر مشکلات را برطرف می‌کنند و همانند سال‌های گذشته به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.
جمیلی با بیان اینکه کار بیشتر به معنای افزایش سودآوری شرکت است،گفت: البته تاثیر قیمت‌های جهانی فلزات رنگین در LME و همچنین قیمت دلار در میزان سوددهی شرکت تاثیر گذار است و باید امیدوار باشیم که حداقل شرایط فعلی در قیمت LME و دلار با پیش‌بینی‌های بودجه سال ۹۲ همسان باشد و اگر اتفاق خاصی روی ندهد در سه ماهه سوم و چهارم تعدیل مثبت خواهیم داد.
البته روش و سیاست ما در شرکت این نیست که وعده بدهیم و تا زمانی که سود کاملا محقق نشده نباید وعده داد. این روش در سال‌های گذشته هم اتفاق افتاده و باید رشد شرکت در تولید و سودآوری ادامه داشته
باشد.
رییس هیات مدیره زرین معدن آسیا درباره افزایش سرمایه شرکت هم توضیح داد: افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی شرکت تصویب و به هیات مدیره اختیار داده خواهد شد، آن‌را طی ۲ سال آینده اعمال کند.
وی در‌خصوص محصولات جدید شرکت توضیح داد: اصولا محصولاتی که ما در شرکت تولید می‌کنیم حتما باید بتوانیم به بازارهای بین‌المللی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنیم و اگر کالایی در بازار بین‌المللی نتوانیم بفروشیم اصولا دفتر فنی شرکت تولید آن را تایید نمی‌کند و کالای بدون بازار بین‌المللی در شرکت تولید نمی‌شود. ما باید به فکر ایجاد ارزش افزوده بیشتر در ماده معدنی باشیم و فقط به یک نوع محصول اکتفا نکنیم.
به گفته وی، تولید محصولات جدید باید در برنامه تولید باشد و سبد کالای تولیدی باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم شرکت را در بازارهای بین‌المللی خوب معرفی کنیم.
جمیلی تاکید کرد:باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری در صنعت سرب و روی افزایش پیدا کند و حالا که بخش خصوصی پا به میدان گذاشته، باید حمایت کافی از این فعالان صنعت سرب و روی کشور به عمل آید.
یکی از جاهایی که باید سرمایه‌گذاری شود معدن مهدی‌آباد است که پتانسیل خوبی دارد. چند ماه پیش شرکت تهیه و تولید فراخوان داده بود که شناسایی سرمایه‌گذار انجام دهد به علت تغییر دولت این امر به تاخیر افتاد و با آمدن مهندس نعمت‌زاده به وزارتخانه امید به سرمایه‌گذاری بیشتر
شد.
وی گفت: اگر تاکنون این معدن به علت مشکلات به بهره‌برداری نرسیده در حقیقت فرصت‌سوزی شده که نباید تکرار شود. شرکت زرین معدن با انجام تحقیقات وسیع در کانی‌های مهدی‌آباد به نتایج خوبی رسیده که امید است با استفاده از تکنولوژی‌ داخلی و انتخاب بهترین ماشین‌آلات شاهد شروع به کار آنجا باشیم.
این امر بدون حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ایمیدرو محقق نخواهد شد و مسوولیتی سنگین بردوش همه قرار دارد.