گروه بورس - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات دریایی تایدواتر خاورمیانه، تقسیم ۱۱۰۰ریال سود به ازای هر سهم را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ما، مجامع سالانه و فوق‌العاده تایدواتر خاورمیانه روز گذشته با حضور اکثریت سهامداران و به ریاست مهندس صدر، معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و کشتیرانی به نمایندگی از سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان سهامدار عمده برگزار شد.نظارت این مجمع را آقایان داود رضایی و سیدحمید قادری بر عهده داشتند. دبیر مجمع نیز حیدری بود. مهندس سیف‌اللهی، مدیرعامل شرکت تایدواتر در این مجمع به بیان گزارش عملکرد هیات‌مدیره شرکت در سال‌مالی ۸۵ پرداخت. وی با تاکید بر افزایش ارزش ویژه هر سهم شرکت تایدواتر در سال‌مالی ۸۵ در مقایسه با سال‌مالی قبل افزود: در سال‌مالی ۸۵، ارزش ویژه هر سهم تایدواتر به ۳۹۱۶ریال رسیده است که این رقم در سال ۸۴ مبلغ ۲۴۹۶ ریال بود.

مهندس سیف‌اللهی افزود: حجم عملیات کانتینری بنادر کشور در سال ۸۵ در مقایسه با سال‌مالی قبل ۱۸درصد افزایش داشته است. این در حالی است که حجم عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی که شرکت تایدواتر راهبری آن را بر عهده دارد، یک میلیون و ۵۰۰هزار TEU بود که در مقایسه با سال‌مالی قبل از ۱۹درصد رشد برخوردار است.

وی یادآور شد: سهم ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی از کل عملیات کانتینری بنادر کشور ۳۶/۹۰درصد است که در مقایسه با سال‌مالی قبل ۸/۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی حذف رویه الزامی تحویل نسخ کتبی مانیفست‌های ورودی و خروجی کشتی‌ها توسط شرکت‌های کشتیرانی و جایگزینی نسخه الکترونیکی با به کارگیری نرم‌افزار، tcts که توسط شرکت تایدواتر تولید و به مرحله بهره‌برداری رسیده است را از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده شرکت تایدواتر در رابطه با به کارگیری فناوری اطلاعات در خدمات ترمینال کانتینر عنوان کرد و گفت: ارائه نتایج اقدامات شرکت تایدواتر در رابطه با توسعه به کارگیری فناوری اطلاعات در خدمات ترمینال‌های کانتینری در اجلاس کمیته تسهیل ترافیک دریایی سازمان دریانوردی (IMO) در لندن و معرفی ایران توسط سازمان مذکور به عنوان یکی از کشورهای مرجع در این رابطه، آغاز طراحی و ارائه بسته‌های نرم‌افزاری پیشرفته به شرکت‌های کشتیرانی برای تسهیل ارتباطات الکترونیکی با ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی، ارائه بسته نرم‌افزاری جامع دپوهای کانتینری با هدف استفاده در بنادر و ICDهای داخل از دیگر اقدامات آن است.

مهندس سیف‌اللهی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مالیاتی شرکت گفت: با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده از سوی تایدواتر، مالیات قطعی برآورد شده شرکت طی سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش داشته است و با جلسات متعدد درصدد هستیم با به نتیجه رسیدن این مباحث در سال‌ آینده این بند از گزاش حسابرس حذف شود.

وی با اشاره به اتمام قرارداد برخی از شرکت‌های زیان‌ده زیر مجموعه تایدواتر بر تسویه سریعتر آنها تاکید کرد وگفت: با حذف این شرکت‌ها، سود تلفیقی تایدواتر افزایش چشمگیری خواهد یافت که به طور قطع در سال ۸۶ آن را خواهیم دید.در ادامه این جلسه مجمع با تقسیم ۱۱۰۰ریال از ۱۴۴۵ریال سود محقق شده، وارد مجمع عمومی فوق‌العاده شد.

در مجمع فوق‌العاده نیز پیشنهاد ۱۵۰درصد افزایش سرمایه از سوی هیات‌مدیره مطرح شد.

از جمله دلایل مهم این افزایش سرمایه از سوی هیات‌مدیره اصلاح ساختار مالی شرکت، افزایش بازدهی سرمایه شرکت، افزایش توان مالی شرکت به منظور خرید تجهیزات و ماشین آلات استراتژیک و حضور فعال و مستحکم در بنادر کشور و گسترش فعالیت‌های بندری و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی،‌کسب سهم حداکثر بازار کار در بنادر و رقابت با رقبای همتراز در بنادر کشور عنوان شد.

با ارائه گزارش توجیهی سهامداران با افزایش ۱۵۰درصدی شرکت از محل اندوخته سرمایه‌ای و اندوخته طرح توسعه، سود تقسیم نشده سال‌های قبل و قسمتی از سود سال ۸۵ موافقت کردند.

در حالی افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی به تصویب رسید که شرکت مجوز افزایش سرمایه را از سازمان بورس دریافت نکرده بود و مجمع مهلت ۴۵روزه‌ای را به شرکت داد تا مجوز لازم را برای افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، دریافت و اعمال کند.

مشروح گزارش مجمع را روز شنبه بخوانید