گزارش ویژه‌
گزارش هیات‌مدیره به مجمع عموی عادی صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۳۱/۶/۸۵

اهمیت فعالیت‌های انجام شده:
روند رو به تزاید اخذ تسهیلات گران قیمت از بانک‌های خصوصی و اشخاص ثالث به عنوان سرمایه در گردش که متاسفانه پیامدهای زیان بار ناشی از آن در افزایش هزینه‌های سنگین مالی بالغ بر ۱۵میلیارد ریال به عبارت دیگر برای هر سهم ۶۳۵ریال و در نتیجه تاثیر شگرف آن در سودآوری شرکت را در پی داشته است کاملا متوقف و براساس اولویت نسبت به پرداخت بخشی از اقساط وام‌های با کارمزد بالا مبادرت نموده که امیدواریم شاهد آثار مثبت آن در سال مالی آتی باشیم.
لازم به ذکر است که از ابتدای سال مالی 86-85 تا تاریخ تهیه گزارش مبلغ 6میلیارد ریال بابت اصل و سود تسهیلات پرداخت گردیده است.
نگهداری لوازم و قطعات غیر ضروری و همچنین محصولات با کیفیت پایین ناشی از دپوی طولانی مدت در سال‌های اخیر از جمله مشکلاتی بود که متاسفانه شرکت در طی سالیان متمادی همواره از آن رنج برد تا اینکه خوشبختانه در پی تکلیف هیات‌مدیره و اهتمام مدیریت شرکت کلیه اقلام موجودی در انبارها از قطعات یدکی گرفته تا مواد اولیه و کالاهای ساخته شده بازنگری تا جایی که در چندین مرحله نیز انبارگردانی انجام و در نتیجه مقداری از آن از طریق مزایده به فروش رسیده، بخشی دیگر بازیافت و مواد اولیه نیز به میزان مورد نیاز جهت تولید نگهداری گردید چنانکه در نه ماه پایانی سال مالی مورد گزارش، از خرید خمیر کاغذ که گران‌ترین مواد اولیه مصرفی می‌باشد اجتناب گردیده است.
تعطیلی دفتر مرکزی شرکت در تهران و بازخرید حدود 30 نفر از کارکنان شاغل در آن به دلیل هزینه‌های سنگین اداره آن از جمله اقدامات اساسی و غیر قابل اجتناب در راستای کاهش هزینه‌ها و اعمال صرفه‌جویی در این زمینه در سال مالی مورد گزارش بود که شرکت سرانجام به آن مبادرت نمود.
فروش محصولات شرکت در طی حداقل یک دهه اخیر به صورت اعتباری سه الی چهار ماه و بعضا بیشتر صورت می‌پذیرد به علاوه فروش بخشی از آن نیز در پاره‌ای از موارد با زیان همراه بود که بالطبع ضرورت بازبینی در این زمینه را اجتناب‌ناپذیر می‌نمود و به همین منظور نیز با تدوین برنامه‌ریزی‌های منسجم انجام شده چه در رابطه با ساماندهی تولید و چه در امر فروش به گونه‌ای که رویکرد تولید و فروش متناسب با شرایط بازار به سمت محصولات با حاشیه سود مناسب تنظیم و در نتیجه تولید محصولات کم بازده در برخی مقاطع حذف و یا کاهش یافته (اوره) در عوض محصولات با ارزش افزوده مناسب جایگزین آن گردید (پودر چسب و چسب صنعتی مایع) بند ۱-۲، ضمن اینکه وصول مطالبات معوقه هم با سازماندهی جدیدی در دستور کار شرکت قرار گرفته است که امیدواریم در مجموع آثار مثبت آن در عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱/۶/۸۶ خود را نمایان سازد.
استاندارد مصرف مواد اولیه مورد بازنگری مجدد قرار گرفته و فعالیت‌های تحقیقاتی نیز در قالب قرارداد همکاری با دانشگاه شیراز و بهره‌گیری از دانش و تجارب سایر افراد ذی‌صلاح و صاحبنظر تقویت گردید که امیدواریم نتایج اثر گذار آن را در سال مالی منتهی به 86-85 در سودآوری محصولات، حذف تولید محصولات با کیفیت پایین و... شاهد باشیم.
تولید UFC به عنوان یک محصول جدید و در نتیجه فروش آن برای اولین بار به میزان ۳۰۰۰تن در سال جهت صدور به کشور ترکمنستان در سال مالی جدید از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.
ایجاد تحولات اساسی در مدیریت هزینه به‌رغم افزایش حقوق در آخر سال 1384 و همچنین نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی به‌گونه‌ای که هزینه‌های شرکت در شش ماه دوم به نسبت شش ماه اول سال مالی مورد گزارش به میزان 7درصد کاهش را نشان می‌دهد. لازم به ذکر می‌باشد هزینه‌های سال مالی مورد نظر به نسبت مشابه در سال مالی منتهی به 31/6/84 تنها 2درصد افزایش یافته است.
سلسله اقدامات انجام شده در شش ماه دوم ۱۳۸۵ موجب گردید که با مفروضات صحیح در ضمن مورد قبول حسابرس و بازرس قانونی شرکت بتوانیم سود عملیاتی و سود قبل از کسر مالیات و بعد از کسر مالیات را به شرح ذیل برای سال ۸۶-۱۳۸۵ تدوین نماییم:
برنامه‌های آتی شرکت:
بازسازی، نوسازی و مرمت سالن‌ها، خطوط تولید، محوطه و...
تهیه طرح توسعه، نوسازی و بهسازی کارخانه.
اجرای طرح توسعه در قالب شرکت‌های تولیدی مستقل جهت تولید محصولات جدید.
جایگزین نمودن تولید محصولات با ارزش افزوده مناسب به جای محصولات کم بازده.
بررسی اجرای طرح افزایش ظرفیت واحد UFC از ۲۰ تن به ۳۰ تن در روز.
بررسی و اجرای طرح تولید هگزامین به ظرفیت 5000تن در سال.
بررسی و اجرای طرح واحد تولید فرمالین به ظرفیت ۴۰۰۰۰تن در سال.
بررسی و اجرای افزایش ظرفیت تولید واحد چسب صنعتی به میزان 20000تن در سال.
بررسی و اجرای طرح تولید رزین‌های ملامینه UF و MF.
بررسی و اجرای طرح تولید روان کننده بتن.
افزایش ظرفیت واحد اسپری درایر از ۱۳ تن فعلی در روز به حداقل ۲۳ تن در روز.