تشریح برنامه پنج‌گانه آینده کاشی و سرامیک «الوند»
به دنبال برگزاری مجمع عمومی شرکت کاشی و سرامیک الوند در نهم خرداد ماه جاری، مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک الوند طرح‌های آینده شرکت در عرصه صنایع تولید کاشی و سرامیک را تشریح کرد.
رستم صدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چند برخی از برآوردهای مالی ما به دلیل افزایش هزینه‌های غیرعملیاتی ناشی از افزایش نرخ برابری یورو نسبت به ریال طی سال ۸۵، به منظور بازپرداخت تسهیلات ارزی طرح‌های توسعه شرکت در بخش احداث کارخانه‌های الوند ۲و۳ دقیق نبود، ولی با تمهیدات مدیریتی و حمایت قابل توجه سهامداران، موفقیت‌های چشمگیری در عرصه صنعت کاشی و سرامیک کشور به دست آوردیم که به عنوان ضمانت تداوم فعالیت و سربلندی شرکت در بین رقبای داخلی و خارجی قابل توجه است.

صدریه در ادامه افزود: مهم‌ترین اقدام ما در شرکت تمرکز بر بهبود و افزایش شاخص‌های آماری چهارگانه فروش داخلی، تولید، صادرات و کیفیت محصولات بوده است، به طوری که موفق شدیم در حوزه بازار داخل کشور با عرضه و فروش بیش از 340میلیارد ریال از محصولات خود به افزایش آمار فروش داخلی تا سقف 28درصد نسبت به دوره مشابه سال 84 برسیم که در همین راستا تولید محصولات سه گانه کاشی، سرامیک و پرسلان شرکت را به حدود 8میلیون و 400هزار متر مربع افزایش دادیم. وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این رونددر سال 86 رشد جهشی داشته باشد. کما اینکه در دو ماه اول سال 86 نسبت به مدت مشابه سال 85 بیش از 58درصد افزایش تولید و بیش از 75درصد افزایش فروش داشتیم و هدف ما در سال 86 تولید بیش از 10میلیون متر مربع در سال است.
دکتر صدریه در ادامه افزود: به موازات افزایش تولید با بازاریابی موفق به منظور کسب سهم بازار خارجی صادرات شرکت در سال ۸۵ تا حدود ۶۰درصد نسبت به سال ۸۴ افزایش یافت و منجر به ورود میزان قابل توجهی ارز به کشور شد. مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک الوند همچنین اظهار داشت: همان‌طور که اشاره کردم طی یک برنامه‌ریزی منسجم به منظور تمرکز بر بهبود شاخص‌های چهارگانه با همکاری کلیه کارکنان بخش تولید و کنترل کیفی، موفق شدیم با بازبینی خطوط تولید و حسابرسی عملیاتی و فنی، ضایعات تولید را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهیم، به طوری که میزان محصولات درجه ۳ و۴ شرکت در سال ۸۵ تا سقف ۱۳درصد کاهش یافت.
دکتر صدریه ضمن برشمردن طرح‌های مدیریتی آینده شرکت خاطرنشان کرد که اهم اهداف پنج‌گانه آینده هیات مدیره شامل: افزایش تولید با استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه‌های جدیدالتاسیس الوند 2و3، تمرکز بر بازاریابی داخلی و خارجی با تاکید بر برند بین‌المللی شرکت کاشی و سرامیک الوند، ایجاد سیستم‌های نوین مدیریت کیفیت و ایمنی و زیست‌محیطی ایزو18001 و ایزو14001، همچنین پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی EFQM، بهسازی امکانات کارخانه الوند یک و به هنگام‌سازی امکانات موجود در آن و همچنین بهسازی و آموزش مستمر منابع انسانی موثر در شرکت است.