گروه بورس - مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات روز گذشته معرفی شد. به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که با حضور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، معاون ناشران بورس، مشاور وزیر صنایع و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه «ومعادن» برگزار شد، حسن شیخ‌نیا رسما به عنوان مدیرعامل معادن و فلزات معرفی شد.

پیش از این پرویز کاظمی مدیرعاملی این شرکت سرمایه‌گذاری را بر عهده داشت، اما شیخ‌نیا از معاونت منابع انسانی وزارت صنایع استعفا داد تا از این پس سکان هدایت شرکت بورسی معادن و فلزات را هدایت کند.

در این مراسم پس از قدردانی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از مدیرعامل قبلی، حسن پلارک مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی هم در اظهاراتی تغییر وضعیت دو شرکت کابل شهید قندی و فولاد صبانور را از جمله عملکرد مثبت پرویز کاظمی در زمان مدیریت معادن و فلزات برشمرد و ابراز امیدواری کرد: این مجموعه همچنان به تحولات مثبت خود ادامه دهد.

حسن شیخ‌نیا مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری معادن و فلزات هم در این مراسم از برنامه پذیرش زیرمجموعه‌های این شرکت سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی خبر داد و گفت: برنامه ما این است که سهم معدنی این شرکت افزایش یابد و دریافت معادن جدید هم از ایمیدرو در برنامه قرار دارد. همچنین معادن و فلزات در حوزه اصل ۴۴ و واگذاری‌ها هم باید فعال‌تر شود.

وی به ضرورت افزایش سرمایه معادن و فلزات اشاره کرد و گفت: ثبت شرکت‌های جدید در راستای فعالیت‌های سازمانی و سودآور و همچنین ورود برخی شرکت‌های زیرمجموعه به بازار فرابورس و بورس در برنامه قرار دارد که توسعه فعالیت‌ها در کنار اصلاحات لازم، موضوع افزایش سرمایه را ضروری ساخته است.

وی همچنین با توجه به اجرای طرح تحول اقتصادی گفت: افزایش بهره‌وری واحدهای تابعه با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها در این شرایط موضوع مهمی محسوب می‌شود. همچنین در حوزه بورس و بازار سرمایه نیز باید شرکت معادن و فلزات به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ فعالیت موثرتر و مطلوب‌تری داشته باشد تا سودآوری مدنظر سهامداران نیز محقق شود.

طی دو سال گذشته فولاد صبانور که بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن غرب کشور را در اختیار دارد با تاسیس چند شرکت ذوب‌آهن در منطقه و همچنین افزایش ظرفیت توانست به ظرفیت تولید یک میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده، دست یابد و برنامه تولید کنسانتره سنگ‌آهن را هم در دستور کار دارد.

از سویی دیگر سرمایه این شرکت قرار است از ۸ میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یابد تا زمینه ورود این شرکت به فرابورس فراهم شود.

این شرکت در سال‌جاری ۱۵۶ میلیارد ریال سود خالص پیش‌بینی کرده است.

افزون‌بر این کابل شهید قندی هم اخیرا قراردادهای صادراتی خوبی منعقد کرده که فقط یکی از این قراردادهای فروش کل محصول صادراتی تا پایان سال ۹۰ به کشور سوریه است. همچنین این شرکت برنامه دارد که در سال‌جاری تولید پنل‌های خورشیدی را در دستور کار قرار داده و از این پس کابل برق فشار ضعیف و قوی را نیز به سبد محصولات تولیدی خود بیفزاید.

در پی تغییرات اخیر مدیریتی در شرکت ۱۸۶ میلیارد تومانی معادن و فلزات، موسوی، ابراهیمی و کاظمی سه تن از اعضای هیات‌مدیره خارج و شیخ‌نیا، سمیعی‌نژاد و پلارک جایگزین این سه تن در هیات‌مدیره «ومعادن» شدند. در حالی که اکبریه و شهیدی‌تبار همچنان در هیات‌مدیره حضور دارند.

براساس آخرین اخبار رسیده معادن و فلزات روز گذشته موافقت سازمان بورس برای افزایش سرمایه را دریافت کرده است. بر این اساس، گفته می‌شود از ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه، بورس با ۶۵ درصد موافقت کرده و خواستار ارائه گزارش توجیهی افزایش سرمایه بر همین مبنا شده است.

با این وصف، سرمایه «ومعادن» از ۱۸۶ میلیارد تومان به ۳۱۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.