Canslim روشی متفاوت برای کسب سود در بازار سهام

کتاب «Canslim روشی متفاوت برای کسب سود در بازار سهام» توسط «ویلیام جی اونیل» تالیف و توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ترجمه شده است. «ویلیام اونیل» یکی از معروف‌ترین و معتبرترین سرمایه‌گذاری و کارگزاران بورس‌های آمریکا است که از ۲۵ سالگی به عنوان کارگزار، فعالیت خود را در بورس آمریکا شروع کرده است.

او توانسته است با استفاده از روش‌های کمی و کیفی راهبرد انتخاب سهام خود را در طول سالیان زیاد تعیین و تکمیل کند. راهبرد نهایی وی معروف به Canslim از حروف اول کلمات انگلیسی عوامل شکل گرفته که اونیل آنها را علت رشد قابل توجه سهام شرکت‌های برتر معرفی کرده است.

این راهبرد با مطالعه و تحلیل اطلاعات ۴۰ ساله تدوین شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای آمریکا، این کتاب را «کتاب مقدس بازار سهام» می‌دانند. کتاب حاضر در ۲۰ فصل نگاشته شده که هر فصل در چندین بخش به تشریح مطالب پرداخته است.

این کتاب مخاطبان بسیار متفاوتی دارد و اشخاص غیرحرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای می‌توانند از این کتاب بهره ببرند البته باید برای استفاده از راهبردهای مورد نظر، فرض کرد که بازار سهام کشورمان نیز در بلندمدت مانند بازارهای پیشرفته عمل خواهد کرد. کتاب یاد شده در ۳۰۴ صفحه و در تیراژ ۲ هزار نسخه توسط شرکت اطلاع‌رسانی بورس (۲-۸۸۶۷۹۵۴۰) منتشر شده است.