گروه بورس- سازمان خصوصی‌سازی زمان برگزاری مزایده ۷ شرکت و عرضه سهام۳ شرکت را در فرابورس اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره ، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است که عرضه پتروشیمی بیستون از ۱۳ شهریور ماه، بهره‌برداری و صنایع چوب فریم ۱۴شهریور ماه و سهامی نکاچوب از ۱۵ شهریور در بازار فرابورس شروع خواهد شد.

۷۰‌درصد پتروشیمی بیستون به ارزش پایه ۴۹۵میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال برای مزایده در فرابورس قیمت‌گذاری شده است.

خریدار می‌تواند ۳۰‌درصد مبلغ را به صورت نقدی و ۷۰‌درصد آن را طی ۸ قسط بپردازد.

همچنین ۱۰۰‌درصد بلوک بهره‌برداری و صنایع چوب فریم به ارزش پایه ۴‌میلیارد و ۹۰۵میلیون و ۷۰۱هزار ریال عرضه خواهد شد که ۲۰‌درصد آن نقد است. از سوی دیگر سهامی نکاچوب دیگر سهمی است که خصوصی‌سازی ۱۰۰‌درصد آن را در فرابورس عرضه خواهد کرد. قیمت پایه این سهم ۹‌میلیارد و ۳۱۵میلیون و ۶۷۲هزار ریال در نظر گرفته شده است که خریدار باید ۲۰‌درصد آن به صورت نقدی پرداخت کند.

در معاملات اقساطی، فواصل زمانی اقساط از یکدیگر شش ماهه و سود فروش معادل پنجاه درصد سود سیستم بانکی در بخش صنعت و معدن (شش‌درصد) است.

از سوی دیگر سازمان خصوصی‌سازی قیمت پایه مزایده سهام ۷ شرکت دیگر را مشخص کرد.

بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی مزایده ۱۰۰‌درصد کشت و صنعت شهید رجایی را به قیمت پایه ۶۸۸میلیارد و ۷۲۳میلیون و ۳۶۶هزار ریال با ۱۵‌درصد پرداخت نقدی تعیین کرده است. همچنین قیمت پایه بلوک ۳۵‌درصدی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مبلغ ۱۹میلیارد و ۷۴۰میلیون ریال با ۲۵‌درصد پرداخت نقدی در نظر گرفته شد. ۵۰‌درصد ریل و ابریشم پارس به صورت نقدی با قیمت ۶‌میلیارد و ۸۹۵میلیون ریال به مزایده گذاشته خواهد شد.

حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیگر شرکتی است که ۴۹‌درصد آن به صورت ۲۵‌درصد نقد و اقساط سه ساله واگذار می‌شود.

قیمت پایه مزایده این بلوک ۸۵‌میلیارد و ۲۰۱میلیون ریال تعیین شده است. از سوی دیگر ۴۰‌درصد مدیریت تولید برق مشهد به قیمت پایه ۹‌میلیارد و ۹۸‌میلیون ریال و ۹۵‌درصد نیروگاه مشهد یک‌هزار و ۶۹۴میلیارد و ۹۱۰میلیون و ۷۲۱هزار ریال ارزش‌گذاری

شده‌اند.

این در حالی است که قیمت پایه مدیریت تولید برق آذربایجان غربی ۱۹‌میلیارد و ۹۵۴میلیون و ۴۰۰هزار ریال و نیروگاه خوی دوهزار و ۱۴۳میلیارد و ۱۹۱میلیون و ۸۶۶ و ۴۸۰ریال قیمت‌گذاری شده است. همچنین مدیریت تولید برق منتظر قائم ۶‌میلیارد و ۹۵۶میلیون ریال و نیروگاه منتظر قائم مبلغ ۱۳هزار و ۹۷۹میلیارد و ۲۲۱میلیون ریال تعیین شده‌اند.

با توجه به اینکه نیروگاه‌ها واحدهای تخصصی تولید برق ‌بوده و نیروهای متخصص آنها در قالب شرکت‌های مدیریت تولید برق ساماندهی شده‌اند، نیروگاه‌ها به همراه شرکت‌های مدیریت تولید برق مربوطه به صورت یکجا واگذار می‌شوند. بنابراین متقاضیان این گونه بنگاه‌ها باید به صورت یکجا برای خرید نیروگاه و مدیریت تولید برق مربوطه پیشنهاد قیمت دهند.

یادآور می‌شود که پاکت‌‌های شرکت در مزایده این شرکت‌ها روز نهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.