احسان حاجی- روش دیگری که می‌توان به معامله‌گران پیشنهاد کرد این است که پس از تحلیل بازار و پیدا کردن نقاط ورود و خروج، هیچ گاه با حداکثر ریسک معاملاتی خود وارد بازار نشوید.

با این روش اگر پس از انجام معامله بازار در جهت پیش‌بینی شما حرکت کرد با برخورد قیمت به حد سود با کسب منفعت (هر چند کمتر از حالت قبل) از بازار خارج می‌شوید و در صورتی که بازار خلاف پیش‌بینی شما حرکت کند، می‌توانید با افزایش حجم خرید خود و ورود مجدد به بازار میانگین قیمت خرید خود را کاهش داده و زودتر به سود برسید.
توجه داشته باشید که این روش (افزودن به حجم معاملات همسو) تنها در صورتی قابل اجرا است که:
۱- بر اساس قواعد تکنیکال یا فاندامنتال خط روند کلی شکسته نشده باشد و بازار هنوز داخل کانال و روند مورد نظر ما در حرکت باشد.
2 - بر اساس قواعد مدیریت ریسک، پس از انجام معامله دوم یا سوم حد ضرر کلی تمام معاملات به هیچ عنوان از حداکثر ریسک معاملاتی فراتر نرود.
پیشنهاد سوم به معامله‌گران در جهت کنترل ریسک و معاملاتی اینگونه است:
در شکل زیر روند حرکتی بازار را در یک کانال بزرگ صعودی تشخیص می‌دهیم.
قیمت پس از عبور از مقاومت R۱ و برگشت مجدد و تماس (retest) با همان خط موقعیت مناسبی را در نقطه A جهت انجام معامله خرید نشان می‌دهد. در این حالت برای انجام این معامله می‌توانیم نقطه B را پایین‌تر از محدوده مقاومت بعدی (R۲) به عنوان حد سود در نظر‌گرفته و حد ضرر را در نقطه E پایین‌تر از اولین ساپورت (S۱) قرار بدهیم. در این حالت پس از تعیین اندازه سود و زیان و با توجه به ریسک معاملاتی حساب حجم ۱/۰ لات را انتخاب می‌کنیم تا در صورت زیان ده بودن این معامله حداکثر ۳۰‌دلار از دست داده باشیم. اما با توجه به این که در یک روند صعودی قوی قرار داریم می‌توانیم حرکت بلندتری از بازار را همراهی کنیم. یعنی می‌توانیم با توجه به کانال رسم شده حد سود خود را از نقطه B بالاتر برده و در بالای کانال در حوالی نقطه C قرار دهیم. به تناسب حد سود می‌توان حد ضرر را نیز به نقاطی دورتر و پایین‌تر از خطوط ساپورت بعدی یعنی در حوالی نقطه D منتقل کرد. بدیهی است در چنین شرایطی برای رعایت کردن حداکثر ریسک باید حجم معامله خود را از ۱/۰ لات کمتر کرده و به تناسب اندازه حد ضرر (از نقطه A تا نقطه D) آن را کاهش دهیم.