گروه بورس- معاون وزیر اقتصاد از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با نمایشگاه تجاری کشورمان در دوحه قطر خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بهروز علیشیری افزود: این همایش با هدف آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران قطری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و تبادل اطلاعات فنی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، با حضور صاحبان پروژه‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، اطلاعات بخش‌های خصوصی دو کشور از یکدیگر را اندک دانست و لزوم اطلاع رسانی و هدایت این بخش‌ها برای شناخت ظرفیت‌ها و همکاری با یکدیگر را مورد تاکید قرار داد.

علیشیری در عین حال خاطر نشان کرد: این همایش فرصتی را پدید خواهد آورد تا بنگاه‌های اقتصادی دو کشور و صاحبان پروژه‌های سرمایه‌گذاری، به طور مستقیم با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری در راستای برگزاری همایش‌های داخلی و بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری افزود: این سازمان در تلاش است با ارتقای روابط اقتصادی با کشورهای سرمایه‌فرست و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نتیجه آن انتقال تکنولوژی، اشتغال زایی و صادرات را برای کشورمان به ارمغان آورد.

علیشیری در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در روز همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در زمینه‌های ساختمان‌سازی، ‌گردشگری، صنایع غذایی و کشاورزی، فولاد و سیمان به سرمایه‌گذاران قطری معرفی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در پایان ضمن دعوت از صاحبان پروژه‌ها و بخش خصوصی کشور برای شرکت در این همایش یادآور شد: متقاضیان شرکت در این همایش می‌توانند ضمن مراجعه به بخش فارسی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سرمایه‌گذاری به نشانی www.investininiran.ir جهت ثبت نام در این همایش اقدام نمایند.

لازم به ذکر است همزمان با این همایش، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قطر نیز با هدایت سازمان توسعه تجارت ایران از ۲۲ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اقتصاد قطر از صنعتی‌ترین اقتصادهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌آید که ۸۱‌درصد از اقتصاد قطر را صنعت، ۱۸/۸‌درصد را بخش خدمات و ۰/۲‌درصد را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد.

مهم‌ترین صنایع فعال در این کشور آسیایی را می‌توان صنعت تولید نفت خام، صنعت پالایش نفت، تولید آمونیاک، کودشیمیایی، پتروشیمی، تولید شمش‌های فولادی، سیمان و تعمیر کشتی‌های تجاری نام برد. قطر سالانه حجم کلانی از محصولات کشاورزی و مواد غذایی مورد نیاز خود را وارد می‌کند.