گروه بورس- سودآوری شرکت پارس‌خودرو در سه ماهه اول امسال رشد ۳۲درصدی را تجربه کرده است.

معاون مالی و اقتصادی پارس‌خودرو با اشاره به اینکه شرکت از ۵۶۱ریال سود پیش‌بینی شده طی سه ماه توانست ۱۳۳ریال به ازای هر سهم را معادل ۲۴درصد محقق کند، تصریح کرد: این میزان سود بیانگر تحقق رشد ۱۳درصدی در پیش‌بینی سود هر سهم نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

به گفته منصور پورزرین شرکت از یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریال سود عملیاتی پیش‌بینی شده طی سه ماه توانست ۳۹۳میلیارد ریال معادل ۲۶درصد را محقق کند.

همچنین فروش شرکت طی سه ماه نخست سال برابر با دوهزار میلیارد ریال معادل ۱۵درصد از بودجه پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: تولیدات شرکت با ۶۱هزار و ۶۵۱دستگاه، رشد ۲۲درصدی را نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل نشان می‌دهد. پورزرین افزایش رشد تولید به میزان ۲۰درصد نسبت به سال قبل، افزایش توان ظرفیت رنگ شرکت، چهار بار رکورد شکنی تولید ماهانه و هفتگی، راه‌اندازی سالن مونتاژ دوم پراید، راه‌اندازی خط تولید مگان ۲۰۰۰سی‌سی، طراحی و تولید خودروی ویژه معلولان، افزایش رشد سهم بازار از تولیدات داخلی به میزان ۱۰درصد و دوگانه‌سوز کردن خودروهای تولیدی شرکت را از جمله فعالیت‌های شرکت در حوزه تولید دانست.

وی با اشاره به نتایج ارزیابی‌های شرکت بازرسی استاندارد ایران (ISQI) تصریح کرد: کیفیت محصولات در این سال‌ها با بهبود همراه بوده است.

معاون مالی و اقتصادی پارس‌خودرو همچنین در حوزه فروش به شرکت‌ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای بازاریابی، افزایش رضایت مشتریان به میزان ۹درصد، انعطاف‌پذیری در سیستم فروش، افزایش فروش مبلغی به میزان ۴۲درصد، فروش خودرو ویژه معلولان و افزایش رشد سهم بازار از تولیدات داخلی به میزان ۱۰درصد اشاره کرد.

وی همچنین از افزایش کمی تولیدات شرکت به میزان ۱۷درصد نسبت به سال قبل و رسیدن به تولید ۲۸۵هزار دستگاه در سال، افزایش کیفی تولیدات و کاهش ۳۲درصد، انباشته نمره منفی کیفیت محصولات در ارزیابی شرکت IDRO، توسعه نظام جامعه بهره‌وری در سطح شرکت و شکست آن به صورت عملیاتی، بهینه‌سازی ساختار مالی شرکت و استفاده بهینه از منابع مالی به منظور کاهش هزینه‌های مالی و حداکثر کردن سود شرکت، افزایش سهم بازار داخلی به میزان ۱۷درصد از طریق توسعه محصول و توسعه صادرات در بازارهای جهانی به میزان دوبرابر کاهش هزینه‌های تولیدی و غیرتولیدی با هدف افزایش بهره‌وری و حفظ جایگاه خود به عنوان بهره‌ورترین خودروساز ایرانی و در نهایت توجه و توسعه به نظام‌های مدیریتی نوین و تقویت تحقیق و توسعه ارتقای سطح تعالی سازمانی و کسب عنوان گواهینامه چهارستاره با پیگیری و انجام پروژه‌های تعالی افزایش کیفی نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه شرکت از طریق آموزش و توسعه خدمات رفاهی و فرهنگی به عنوان اهم برنامه‌های سال ۱۳۸۸ پارس‌خودرو نام برد.

پورزرین در پایان راه‌اندازی سایت بورس در شرکت برای استفاده بهینه سهامداران و ذینفعان، کسب رتبه نقدشونده‌ترین سهام در بورس به دفعات در صنعت خودرو، استفاده از معافیت افزایش سرمایه به میزان ۸۰۰میلیارد ریال، کاهش هزینه‌های مالی به میزان ۲۵درصد نسبت به سال ۸۶ و افزایش وصول مطالبات معوقه را به عنوان اهم فعالیت‌های حوزه مالی و اقتصادی این شرکت دانست.

پارس‌خودرو طرح افزایش سرمایه در دست مطالعه ندارد

همچنین معاون مالی و اقتصادی شرکت پارس‌خودرو اعلام کرد: هیچ‌گونه طرح افزایش سرمایه‌ای را در دست مطالعه ندارد. وی گفت: گزارش منتشر شده از سوی نظارت بر ناشران بورسی مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی اشتباه بوده و این امر به اطلاع کارشناسان مربوطه رسیده و در حال حاضر نیز در سیستم کدال اصلاح شده است.

پورزرین در خصوص گزارش حسابرس در رابطه با استفاده از معافیت‌های مالیاتی این شرکت ادامه داد: برگ مالیات قطعی برای عملکرد سال مالی ۸۷ شرکت صادر شده و شرکت مشمول استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه شده و بند مندرج در گزارش حسابرس مورد ندارد.