سنا- نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی فرصت مناسبی برای همه فعالان بازار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه‌، معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار با بیان اینکه نمایشگاه بازار سرمایه فرصتی است تا بازیگران و فعالان بازار، فارغ از دغدغه های روزانه و مناسبات اداری یکدیگر را ملاقات کنند، گفت: «فعالان بازار سرمایه در این نمایشگاه می‌توانند ضمن تبادل‌نظر در مورد موضوعات مورد‌علاقه در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های بازار سرمایه قرار بگیرند.» علی سنگینیان ادامه داد: «در این نمایشگاه سرمایه‌گذاران و سهامداران فرصتی مناسب پیدا می‌کنند تا در یک موقعیت رو‌در‌رو مشکلات، پیشنهادات و سوالات خود را با مسوولان بازار در میان گذارند.»

وی تصریح کرد: «به علاوه فرصت مناسبی برای مسوولان بازار سرمایه به شمار می‌رود تا به صورت حضوری بازخورد تصمیمات و اقدامات خود را دریافت کنند. همچنین شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات مالی، می‌توانند دستاوردها و خدمات جدید خود را به مشتریان عرضه کنند و از این موقعیت برای بازاریابی فعالیت‌های خود استفاده کنند.» معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار افزود: «براساس پیش‌بینی‌های انجام شده‌، مقرر است تا برنامه‌های آموزشی مناسبی برای دانش‌آموزان و سایر علاقه‌مندان برگزار شود که این مساله نقش مهمی در آشنایی علاقه‌مندان نسبت به بازار سرمایه خواهد داشت.»سنگینیان گفت: «‌همچنین پیش‌بینی شده تا مدیران بورس تهران به صورت روزانه در نمایشگاه حضور یابند و از نزدیک پاسخگوی سوالات فعالان بازار سرمایه باشند.»

همچنین در گفت‌وگویی دیگر قربانی فرید، کارگزار بورس در مورد برگزاری نمایشگاه تخصصی بازار در سرمایه در اسفند ماه امسال به ایسنا گفت: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه سازمان بورس و اوراق‌بهادار، فرهنگ سازی است تا مردم با مزایا و معایب خرید و فروش سهم آشنا شده و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی را مشاهده کنند تا به خرید و فروش علاقه‌مند شوند.

قربانی فرید معتقد است: یکی از کارهای اصلی سازمان بورس فرهنگ‌سازی در سطح کشور است؛ زیرا بسیاری از مردم کشور برخلاف سایر کشورهای دنیا اطلاع زیادی از بورس ندارند. بنابراین باید از طریق نمایشگاه یا تبلیغات رادیو و تلویزیون این امر پیگیری شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقداماتی که در زمینه فرهنگ‌سازی انجام می‌شود، ادامه داد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باید تا جایی صورت گیرد تا مردم پس‌انداز‌های کوچک خود را وارد بورس کرده و با دریافت سهم مناسب سود ببرند.

قربانی فرید در ادامه گفت: این امر فعالیت بانک مرکزی را سبک‌تر می‌کند؛ زیرا بانک مرکزی به منظور کنترل نقدینگی و تورم اوراق مشارکت را چاپ و به فروش می‌رساند و بخشی از این فعالیت نیز از طریق سازمان بورس محقق می‌شود و به اقتصاد رونق می‌دهد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم کارگزاران نیز فرهنگ‌سازی است؛ زیرا در صورت فرهنگ‌سازی کار بورس و کارگزاران و در نهایت اقتصاد رونق می‌یابد.

این کارگزار بورس به نبود فرهنگ کافی در زمینه خرید و فروش سهام اشاره کرد و گفت: با توجه‌ به این‌که اطلاع‌رسانی صحیحی تاکنون صورت نگرفته، مردم از فرهنگ سهام و بازار سرمایه اطلاع چندانی ندارند که باید این امر مد نظر قرار گیرد. با این کار نه تنها بازار سرمایه رونق می‌گیرد، بلکه بورس نقش موثری در اقتصاد کشور خواهد داشت.