نعمت‌ا... حسن‌یار طی نامه‌ای سوال‌هایی از مسوولان شرکت بورس داشته‌اند که متن نامه ایشان بدون قصد داوری یا ارائه پاسخ، در زیر منعکس شده است:

با سلام و احترام؛ با اجازه مدیرمسوول روزنامه وزین و پرمحتوای دنیای اقتصاد و دبیر گروه بورس و آقای شروین شهریاری، سوال‌هایی از مسوولان شرکت و سازمان بورس دارم، خواهشمند است در صورت امکان در آن روزنامه مطرح گردد. ۱ - نظارت استصوابی بر بازار سرمایه تا کی ادامه خواهد یافت؟ اعلام هر روزه فهرست شرکت‌های مشمول گره معاملاتی که اقدامی ‌بی‌سابقه در بازارهای مالی جهان است تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ چرا به جای خلق قوانین پیچیده از روش‌های آزادسازی و کاهش قوانین همانند سایر بازارهای سهام استفاده نمی‌شود؟

۲ - با توجه به تشویق به جذب سرمایه‌های خارجی چرا در اداره بازار از الگوهای پیشرفته و تجربیات چند ده ساله سایر بازار‌های مالی دنیا استفاده نمی‌شود؟ خود را به جای یک سرمایه‌گذار علاقه‌مند خارجی بگذاریم که قصد دارد در بورس تهران سرمایه‌گذاری کند. حال چگونه می‌توان حتی با فرض علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران خارجی، مفاهیم و اصطلاحاتی مانند حجم مبنای شرکت‌های بزرگ و کوچک و گره معاملاتی و سقف دو درصدی و... را با ده‌ها بند و تبصره برای آنها توضیح داد؟

۳ - با روند فعلی خصوصی‌سازی‌ها، بورس منتظر ورود شرکت‌های بزرگ است. اگر مخابرات ۱۴هزارمیلیارد تومانی یا شرکت نفت ۳۵هزارمیلیاردی وارد بورس شود با حجم مبناهای ۵۶ و۱۴۰میلیونی آنها چه خواهیم کرد؟ همچنین در اثر قابلیت پایین نرم افزار معاملات، در معامله بلوکی مس به علت حجم بالا این نرم‌افزار قادر به ثبت اعداد نبود. حال با توجه به این محدودیت‌ها (قوانین و امکانات) آیا به نظر شما بستر بورس برای خصوصی‌سازی‌های کلان آماده شده است؟

از زحمات شبانه‌روزیتان واقعا سپاسگزارم. با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما و همکاران شما.