گروه بورس - درآمد حاصل از فروش و سود خالص سال آینده شرکت داروسازی اسوه با افزایش ۲۷و ۲۱درصدی در مقایسه با امسال پیش‌بینی شده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، داروسازی اسوه درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با ۵۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دو هزارو ۳۳۲ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین درآمد حاصل از فروش داروسازی اسوه برای سال ۸۸ مبلغ ۳۵۷میلیاردو ۹۰۷میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

از سوی دیگر داروسازی اسوه سود عملیاتی و بهای تمام شده کالای فروش رفته سال آینده را با ۲۸درصد افزایش پیش‌بینی کرده است.

داروسازی اسوه دلایل تغییرات را به طور عمده افزایش فروش ناشی از پیش‌بینی افزایش مقدار فروش و فروش محصولات جدید، افزایش هزینه‌های مالی ناشی از پیش‌بینی دریافت تسهیلات و تغییر نرخ کامزد بانکی و کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ناشی از پیش‌بینی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عنوان کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۸۶میلیاردو ۴۰۰میلیون ریال (مبلغ یک هزارو۶۰۰ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۸۸ پیشنهاد کند. همچنین شرکت در تاریخ ۲۹دی‌ماه۸۷ اعلام کرده بود، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۵۹میلیاردو ۴۰۰میلیون ریال (مبلغ یک هزارو۱۰۰ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

داروسازی اسوه اعلام کرده است درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی سال مالی ۸۸ مبلغ ۱۱میلیاردو ۸۴۷میلیون ریال (۲۱۹ریال به ازای هر سهم)، معادل ۹درصد از کل سود خالص است. همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی سال مالی ۸۷ مبلغ ۱۴میلیاردو ۳۵۲میلیون ریال (معادل مبلغ ۲۶۶ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۴درصد از کل سود خالص بود.

همچنین داروسازی اسوه اعلام کرده است: پروژه احداث ساختمان و تاسیسات بخش قرص‌های ویژه از نظر فیزیکی ۱۰۰درصد به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است. اما به علت تسویه حساب کامل با پیمانکاران مربوطه از نظر مالی ۳۰درصد ناتمام است.

همچنین طرح استانداردسازی انبارها به طور کامل انجام نشده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده اتمام طرح در نیمه دوم سال ۸۷ صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر بخش عمده طرح بازسازی و نوسازی خطوط تولید در بودجه سال ۱۳۸۷ به سال ۱۳۸۸ انتقال یافته و همچنین افزایش بودجه آن به دلیل تورم موجود در بازار و خرید ماشین‌آلات جدید است.

این درحالی است که طرح بازسازی و نوسازی خطوط تولید قطره به مبلغ دو میلیاردو۵۰۰میلیون ریال به دلیل تغییر در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از برنامه حذف شد.