گروه بورس - شرکت پتروشیمی خارک پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 87 به طور خالص مبلغ 3هزارو 516ریال اعلام کرد.

این درحالی است که در اطلاعیه قبلی این مبلغ 3هزارو 407ریال درنظر گرفته شده بود که شرکت دلایل این تعدیل 109ریالی را افزایش تولید «پروپان» و «بوتان» به میزان 25هزار تن تا 28 دی‌ماه 87 اعلام کرده است.
این درحالی است که افزایش تولید یاد شده، افزایش درآمدی برای شرکت دربر نداشته و در نتیجه EPS شرکت ۱۰۹ریال رشد کرده است.
همچنین میانگین نرخ واقعی فروش محصولات «شخارک» در نه ماه اول سال 87 به ترتیب متانول 370دلار، پروپان و بوتان 725دلار، پنتان 819دلار و گوگرد 388دلار و برای 3 ماه چهارم سال 87 به ترتیب متانول 180دلار، پروپان و بوتان 350دلار، پنتان 300دلار و گوگرد 300دلار و گوگرد 50دلار برآورد شده است.
همچنین شرکت اعلام کرده است که در صورت تغییر نرخ‌های محصولات به ازای هر ۱۰دلار افزایش یا کاهش، مبلغ سود هر سهم به ترتیب جهت متانول ۲۰/۱۴، پروپان و بوتان ۲۰/۹ و گوگرد ۶۰/۷ریال تغییر خواهند کرد.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی 87 «شخارک» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 6درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 28درصد افزایش، سود عملیاتی 13درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 5درصد افزایش نشان می‌دهد.
براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره تصمیم دارد ۸۰درصد از سود خالص سال ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت اعلام نموده که طرح‌های متانول دوم با ظرفیت تولید سالانه 46/1میلیون تن، پروژه نوسازی و افزایش ظرفیت واحد LPG را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری 7هزارو 604میلیارد ریال (مبلغ 485میلیون یورو به صورت ارزی و یک هزارو 104میلیارد ریال به صورت ریالی) و 944میلیاردو 205میلیون ریال در دستور کار دارد.
طرح‌های یاد شده به ترتیب ۲۲ و ۴۹درصد پیشرفت کار داشته‌اند. همچنین هزینه‌های انجام شده به ترتیب مبالغ ۶۶۸میلیاردو ۱۵۰میلیون ریال و ۴۶۱میلیاردو ۲۳۰میلیون ریال و تاریخ بهره‌برداری در این طرح‌ها به ترتیب سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۰ است و در صورت به بهره‌برداری رسیدن طرح‌ها در زمان یاد شده، اثرات سودآوری با سرمایه فعلی در یک سال مالی برای هر سهم به ترتیب مبالغ ۱.۲۰۰ و ۲۸۰ریال خواهد بود.