گروه بنگاه‌ها- صادرات تراکتور به خارج از کشور در نیمه نخست امسال فراتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام این خبر گفت: مبلغ و حجم صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در بخش تراکتور بین۳۲ تا ۳۵ درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده صورت گرفته است. مهندس ابوالفتح ابراهیمی افزود: حجم صادرات تراکتور به خارج از کشور در مدت یاد شده نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز رشدی معادل ۳۷ درصد نشان می‌دهد. وی ارزش صادرات از این مجموعه را نیز ۱۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان ارز آوری به کشور در قبال صادرات تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی‌های تبریز، سنندج و ارومیه وارد کشور شده است.

ابراهیمی در تشریح عملکرد حوزه صادرات کارخانه‌های سازنده تراکتور این مجموعه گفت: صادرات از تراکتورسازی تبریز در نیمه نخست امسال یک هزارو ۲۴ دستگاه به ارزش حدودا ۱۴ میلیون دلار، تراکتورسازی کردستان ۲۵۷ دستگاه به ارزش نزدیک به ۵/۳ میلیون دلار و تراکتورسازی ارومیه ۹۲ دستگاه به ارزش تقریبا یک میلیون دلار بوده است.

وی محصولات صادراتی از مجموعه تحت مدیریتش را ۸ نوع اعلام کرد و گفت: انواع تراکتورهای شامل MF۲۸۵، MF۳۹۹ ، ITM ۲۹۹ در دو نوع تک و دو دیفرانسیل، محصول ITM۲۴۰و تراکتور برنجی جزء تولیدات صادراتی گروه تراکتورسازان محسوب می‌شوند.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در مورد مقصد تراکتورهای صادراتی از تراکتورسازی ایران اضافه کرد: صادرات از این مجموعه به کشورهایی نظیر افغانستان، زیمباوه، عراق، تاجیکستان، قرقیزستان، سیرالئون، سودان و... صورت می‌گیرد که در این میانکشورهای همسایه، آفریقایی و آسیای میانه در رده‌های اول تا سوم مشتریان بازارهای جهانی تراکتورسازی محسوب می‌شوند.