گروه بنگاه‌ها: در نشست مشترک معاونت بانکداری شرکتی و اعتبارات، معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های بانک اقتصاد نوین و رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی عراق، راهکارهای توسعه تعاملات با هدف ارزش آفرینی بیشتر برای مشتریان فعال در بازار این کشوربررسی شد. در این نشست تخصصی که در آبان‌ماه سال جاری به میزبانی معاونت بانکداری شرکتی و اعتبارات برگزار شد، ظرفیت‌ها و امکانات بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری عراق برای ارائه خدمات به مشتریان شرکتی تشریح شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین در ابتدا شیروانی، معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها، گزارشی از کلیات مربوط به ماهیت و وضعیت بانک تعاون اسلامی را برای سرمایه‌گذاری ارائه کرد. وی با اشاره به اینکه این بانک در سال ۲۰۰۶ با سرمایه‌ای معادل ۲۵ میلیارد دینار عراقی آغاز به فعالیت کرده است تاکید کرد: بر اساس ضرورت‌های ایجاد شده و توسعه پرتفوی بانک، سرمایه آن به‌زودی به ۲۵۰ میلیارد دینار عراقی خواهد رسید. همچنین ۶۵ درصد سهام این بانک در اختیار بانک اقتصادنوین قرار داشته و مابقی آن در اختیار بانک کشاورزی و شرکای محلی است.

وی تعداد شعب این بانک را در عراق ۱۰ شعبه و در تهران یک شعبه برشمرد. به گفته معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها این بانک به ارائه کلیه خدمات بانکی اشتغال داشته و ظرفیت‌های بی‌نظیری برای ارائه خدمات به مشتریان ایرانی فعال در بازار عراق دارد. تقویت کادر مدیریتی و بهره‌گیری از بهترین مدیران بانکی با تجربیات بین‌المللی، توسعه شبکه‌های کارگزاری، تمرکز ویژه و همکاری با بانکداری شرکتی و برنامه‌ریزی‌های موثر درخصوص توسعه پرتفوی فعالیت‌های این بانک، از نکات دیگری بود که شیروانی به تشریح آنها پرداخت.

در ادامه این نشست، شریفیان رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری با اشاره به حجم مبادلات تجاری ایران و عراق، ۹۵ درصد از این مبادلات را مربوط به صادرات محصولات و خدمات ایران دانست. وی با اشاره به اینکه بانک‌های عراقی از ظرفیت لازم برای ارائه خدمات به مشتریان ایرانی خود برخوردار نیستند، هدف اصلی این بانک را ارائه خدمات و محصولات مناسب و متناسب با نیاز شرکت‌های ایرانی حاضر در آن کشور بر شمرد. شریفیان با اشاره به حضور فعال و جایگاه مطلوب صنایع غذایی، خودرو، پیمانکاران و ... در بازار عراق، ارائه خدمات به این شرکت‌ها برای حفظ و توسعه بازارشان را ضروری ارزیابی کرد و از حوزه بانکداری شرکتی خواست تا با تعامل و هماهنگی، مشتریان صادراتی و پیمانکاری خود را با خدمات و محصولات این بانک بیش از پیش آشنا سازند. بنابراین گزارش، صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی، اعتبارات اسنادی، حوالجات و ارائه تسهیلات به شرکت‌های ایرانی و مشتریانشان از جمله خدمات این بانک در آن کشور است. بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری با استفاده از شبکه کارگزاری، آماده ارائه خدمات بهینه درخصوص نقل و انتقالات بانکی و ارائه کلیه خدمات با کارمزدهای ترجیحی به مشتریان ایرانی است.

رئیس شعبه میلاد بانک تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری در ادامه با اشاره به اینکه این شعبه در حال حاضر تنها شعبه فعال بانک‌های خارجی در کشور است، از بانکداران شرکتی خواست تا مشتریان بازار هدف معرفی شده را برای انجام مشاوره‌های بانکی و ارائه راه‌حل‌های دارای مزیت‌های خاص به آن شعبه معرفی کنند.