گروه بنگاه‌ها - تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی به امضا رسید. این تفاهم‌نامه که به منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری و فعالیت‌های مشترک در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیل به اهداف و برنامه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و توسعه و همچنین استفاده از توانمندی و پتانسیل‌های موجود در شرکت‌های مشاور عضو کانون آماده شده بود به امضای مهندس حبیبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارتخانه مذکور و رییس شورای‌عالی و علی رضا کریم‌زاده عضو و دبیرکل شورای‌عالی رسید. به گزارش «شاتا» معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که باید برنامه‌ریزی جدی برای تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی و تشکل‌ها داشته باشیم و منابع ملی را به منافع ملی تبدیل کنیم. سید علیرضا شجاعی با تاکید بر کاهش میزان نقدینگی خواهی در حوزه تولید و صنعت کشور تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی این است که میزان نقدینگی خواهی را کاهش دهد و تدابیری بیندیشد که گردش مالی سرعت بگیرد. وی همچنین بر بهره‌وری در حوزه مالی، سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌سازی، تولید، توزیع و صادرات تاکید کرد و گفت: اگر زنجیره ایده تا صادرات نهادینه شود بسیاری از مسائل و مشکلات کاهش می‌یابد. شجاعی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال ۳۵ درصد تعداد جوازهای تاسیس افزایش یافته و به ۶۹۰۰ مورد رسیده است آن را مبین حرکتی امید بخش در حوزه سرمایه‌گذاری عنوان و تصریح کرد: هم در میزان سرمایه‌گذاری و هم در میزان اشتغال با اعداد بالای ۵۰ و ۶۰ درصد مواجهیم و جریان جدید درخواست‌های سرمایه‌گذاری مسوولیت کانون را برای جهت‌دهی درخواست‌ها به سوی اولویت‌ها بیشتر می‌کند.

این مقام مسوول با اشاره به سیاست دولت در بهبود فضای کسب‌و‌کار اضافه کرد: قرار است توجه ویژه‌ای به این مساله شود و آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین هر چه سریع‌تر در جهت بهبود عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: بخشی از کار مربوط به وزارتخانه است که در حال تسهیل و بهبود قوانین هستیم و بخشی نیز فرا دستگاهی است و خارج از حیطه اختیارات ما است که در این زمینه تشکل‌هایی مثل کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی می‌توانند بسیار خوب عمل کنند.

در این نشست مدیر کل سرمایه‌گذاری وزارتخانه گفت: بر اساس سیاست‌های جدید وزارتخانه و سیاست‌های کلی نظام قطعا تشکل‌ها بازوهای قدرتمندی هستند، چون در بطن جامعه اند و زاویه دید بازتر و ریزتری دارند. سید محمد مسیح حبیبی افزود: کانون می‌تواند در زمینه تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و قوانین تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری‌ها کمک حال وزارتخانه باشد.

رییس شورای‌عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی نیز در این نشست رویکرد جدید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در واگذاری امور به تشکل‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید را موجب آبادانی بیشتر کشور، شفافیت امور و ثمر بخشی سرمایه‌گذاری‌ها دانست و گفت: این تنها امید نیست؛ بلکه اطمینان است.