عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ در حال حاضر نظام بیمه و شرکت‌های بیمه در کشور حق وتو دارند، و به صورت یک طرفه در قراردادهای بیمه عمل می‌کنند و کسانی که در آن اموال خود را بیمه می‌کنند باید تابع بی‌چون و چرای اراده آنها باشند.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نظام بیمه، مالیاتی و بانکی هر سه با یکدیگر پیوستگی دارند و به شدت تحت تاثیر همدیگر هستند، بنابراین اگر اصلاحی در ساختار نظام بانکی یا مالیاتی صورت گیرد در مورد نظام بیمه هم قابل اجرا است. وی ادامه داد: بیمه‌ها در بسیاری موارد قراردادهایشان با چارچوب‌ها و ضوابط اسلامی انطباق ندارد، و در برخی زمینه‌ها به مردم اجحاف می‌کنند، در حال حاضر نظام بیمه در کشور یک‌طرفه عمل می‌کند و این‌طور استنباط می‌شود که حق وتو دارند و صاحبان اموال باید تحت اراده آنها قرار بگیرند. نماینده مردم شهرکرد در مجلس، با بیان این‌که تجدیدنظر و اصلاح در ساختار بیمه ضروریست، گفت: اگر اصلاح ساختار میان بانک‌ها، بیمه‌ها و حتی مالیات رخ ندهد ممکن است برخی از کارها همدیگر را خنثی کنند، بنابراین معتقدم نیازمند اصلاح ساختار بیمه‌ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه در رابطه با آخرین اخبار از ارائه متمم بودجه به مجلس گفت: دولت تلاش دارد تا با جابه‌جایی ردیف‌ها به جای متمم، لایحه اصلاحیه بیاورد، متمم بودجه باید آخرین گزینه برای دولت باشد و اولویت را به اصلاحیه بدهد. استنباط ما این است که دولت تلاش می‌کند تا با بررسی ماده واحده‌ها و ردیف‌ها، اصلاحیه بودجه را به مجلس ارائه کند.