مدیر روابط‌عمومی سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ثبت‌نام متقاضیان عمره در شعب بانک‌ ملت از ابتدای سال به‌دلیل آغاز نشدن ودیعه‌گذاری عمره در بانک‌ها باطل است. عبدا... نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بانک ملت از امسال به‌دنبال مجوز شورای حج برای استفاده از خدمات دیگر بانک‌های دولتی، بانک عامل عمره تعیین شده، افزود: سازمان حج و زیارت به بانک ملت اعلام کرده بود که پس از آغاز ثبت‌نام عمره، ودیعه متقاضیان این سفر معنوی را بپذیرد، اما اکنون تعدادی از متقاضیان در شهرهای کرمانشاه، یزد و تهران به ودیعه‌گذاری در بانک ملت اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت نسبت به این اقدام بانک ملت اعتراض کرده، چون اکنون ثبت‌نام عمره متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ثبت‌نام عمره در بانک عامل، از پنجم فروردین‌ماه سال ۱۳۸۶ متوقف شد و ودیعه‌گذاری متقاضیان در این مدت، باطل است و این موضوع به بانک ملت اعلام شده است و اکنون این بانک خود می‌داند که با این سپرده‌ها چه کند.

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای براساس مجوز شورای حج که این سازمان را به استفاده از خدمات بانک‌های دولتی مجاز کرده است، بانک ملت را بانک عامل عمره و بانک ملی را بانک عامل حج تمتع تعیین کرد.

در این اطلاعیه که ۱۱ شهریورماه امسال صادر شد، آمده است که پس از آغاز ودیعه‌گذاری دوباره متقاضیان، بانک ملت آماده پذیرش ودیعه عمره در سراسر کشور خواهد بود.

این درحالی است که تعدادی از متقاضیان عمره در بانک ملت ودیعه‌گذاری کرده‌اند و اکنون نسبت به این بلاتکلیفی که بانک ملت اعلام کرده است، سپرده خود را پس بگیرید، معترض هستند و معتقدند که سازمان حج و زیارت باید با بانک ملت هماهنگی می‌کرد.

مصطفی شریفی، رییس اتحادیه گردشگری و زیارتی کشور، نیز گفت: اگر قرار بود، ثبت‌نام عمره آغاز نشود و سازمان حج و زیارت سپرده متقاضیان را نپذیرد، چرا بانک عامل را معرفی کرده است؟

وی افزود: بسیاری از ودیعه‌گذاران عمره در بانک ملت از این‌که سپرده آنها قابل استناد نیست و اولویت اعزام برای این افراد ایجاد نمی‌کند، مطلع نیستند و بانک ملت نیز تاکنون اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

پیش از این، ودیعه‌گذاری عمره در بانک ملی انجام می‌شد اما پس از مجوز شورای حج، این بانک، عامل ودیعه‌گذاری حج تمتع تعیین شد و پذیرش ودیعه حج عمره به بانک ملت واگذار شد.