برگزاری مجمع عمومی بانک ملت در مرداد ماه امسال نشان‌دهنده تسریع پنج ماهه در ارائه صورت‌های مالی و ره‌آورد و کارایی سیستم بانکی است.

علی خوشبین، مدیر امور مالی بانک ملت، در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به زمان برگزاری مجمع عمومی، به تشریح وضعیت مالی بانک در سال ۸۵ پرداخت و در صحبت‌هایش افزایش حجم تسهیلات و اجرای روش شناسایی درآمد به صورت تعهدی را باعث افزایش حجم درآمدهای بانک در سال ۸۵ دانست. رشد ۲۷درصدی حجم ترازنامه بانک در سال ۸۵

مدیر امور مالی بانک ملت با تشریح وضعیت مالی این بانک اظهار کرد: حجم ترازنامه بانک در سال ۸۵ به ۲۹۴هزار میلیارد ریال رسید در حالی که این رقم در سال ۸۴ حدود ۲۳۱هزار میلیارد بوده است. بدین ترتیب حجم ترازنامه بانک در سال ۸۵ حدود ۲۷درصد رشد داشته است.

به گفته او حقوق صاحبان سهام که عمدتا با سود تغییر می‌کند در سال ۸۵ از ۱۷ به ۱۸هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به ازای هر ۱۰۰ واحد سود، ۲۵درصد مالیات و ۴۰درصد آن به عنوان سود سهام به حساب دولت واریز می‌شود. به این ترتیب نرخ رشد حقوق صاحبان سهام بانک در سال ۸۵ با کسر ۶۵درصد موارد مذکور محاسبه شده است. خوشبین درآمدهای بانک ملت را طی سال ۸۵ دارای ۲۶‌درصد رشد دانست و گفت: افزایش حجم تسهیلات و اجرای روش شناسایی درآمد به صورت تعهدی باعث افزایش حجم درآمدهای بانک در سال ۸۵ شده است.

وی درآمدهای غیرمشاع بانک که به خدمات ارزی، کارمزدها و سایر عملیات بانک مربوط می‌شود را دارای رشدی حدود ۳۱‌درصد ذکر کرد و در این زمینه گفت: با توجه به عرضه و خرید گندم و اعطای تسهیلات مربوط به خروج خودروهای فرسوده از سوی این بانک قاعدتا با اضافه شدن خدمات؛ هزینه‌ها نیز باید افزایش یابد. در عین حال بانک ملت در سال گذشته میان بانک‌ها از نظر منابع، چهار سپرده و حجم

ترازنامه در رده دوم قرار دارد. این در حالی است که از نظر تعداد شعب در جایگاه چهارم و از لحاظ تعداد پرسنل در جایگاه سوم قرار دارد.