ایرنا- عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد گفت: این بانک تا پایان سال‌جاری، تعداد شعب عملیاتی خود را در سطح کشور به ۱۰۰شعبه خواهد رساند. «احمد وادی‌دار» گفت: بانک پاسارگاد ظرف کمتر از ۹ماه، ۵۲شعبه عملیاتی در تهران و شهرستان‌ها راه‌اندازی کرده که تا پایان مهرماه امسال ۱۴شعبه دیگر به آن افزوده خواهد شد.

نخستین شعبه بانک پاسارگاد ۲۳آذر سال قبل در مشهد افتتاح شد.

مسوول امور شعب بانک پاسارگاد، خاطرنشان کرد: قرار بود این بانک طبق برنامه از قبل پیش‌بینی شده با سرمایه ۲تریلیون و ۵۰۰میلیون ریال راه‌اندازی شود ولی به علت استقبال گسترده مردم در همان روز نخست پذیره‌نویسی، سرمایه‌ای حدود ۳تریلیون و ۵۰۰میلیارد ریال برای این بانک جمع‌آوری شد.

وی از «موسسه همیاری کوثر» (کارکنان شاغل و بازنشسته بانک ملی) با ۵/۷درصد و «موسسه همیاری غدیر» (کارکنان شاغل و بازنشسته بانک صادرات)با ۵/۷درصد را «سهامداران عمده بانک پاسارگاد» دانست.

وادی‌دار، «دستیابی به ۳۰تریلیون ریال سپرده» و «گسترش شعب عملیاتی بانک در سراسر کشور» را از اهداف این بانک در ماه‌های آینده ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف‌ها باید از اول دی‌ماه برنامه‌های جدید خود را اجرا کنیم.

عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، افزود: خدمات بانک در تمام شعب به صورت شبکه آنلاین است، ضمن آنکه توانستیم در کوتاه‌ترین زمان، مجوز فعالیت‌های ارزی را از بانک مرکزی اخذ کنیم.

مسوول امور شعب بانک یادشده گفت: درحال حاضر کار گشایش اعتبارات اسنادی، صدور ضمانتنامه‌ها و تمام اموری که بانک‌های دولتی در بخش بین‌المللی انجام می‌دهند، در این بانک انجام می‌شود، ضمن آنکه روابط و حساب‌هایی را با کارگزاران مختلف در خارج از کشور برقرار کرده‌ایم.

تغییر ساعت کاری بانک‌ها

وادی‌دار، در پاسخ به سوالی درباره تغییر ساعت شروع به کار بانک‌ها و تاثیر آن بر عملیات بانکی، گفت: این تغییر نه تنها از حجم ترافیک شهری کم نکرده بلکه بر مشکلات مشتریان و کارکنان بانک‌ها نیز افزوده است، با این شرایط بعید است این طرح که گفته شده «آزمایشی» است، ادامه پیدا کند.

وی در مورد تبعیت بانک‌های خصوصی از تصمیم دولت در این زمینه، گفت: بانک مرکزی پیش از این اظهارنظری نخواست و این تغییر ساعت را نیز بانک مرکزی به ما ابلاغ نکرد، بلکه از طریق مراجع دولتی اعلام شد که ما نیز موظفیم این کار را انجام دهیم.

عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، افزود: اینکه آیا واقعا بانک‌های خصوصی باید همه ضوابطی را که دولت به بانک‌های دولتی حکم می‌کند، انجام دهند، قابل سوال است ولی به هر حال ما برای اینکه ثابت کنیم از سیاست‌های کلان کشور تبعیت می‌کنیم، ساعت شروع کار شعب را در ماه رمضان به ۹صبح تغییر دادیم.

مسوول امور شعب این بانک با طرح این سوال که هدف از «تغییر ساعت شروع به کار بانک‌ها چیست»، گفت: مهم‌ترین هدف اعلام شده در این خصوص کاهش ترافیک شهری بوده است. وادی‌دار خاطرنشان کرد: پیش از این بیشتر کارکنان شعب بانک‌ها ساعت ۷صبح، یعنی هنگامی که هنوز ترافیک نبود، در محل کار خود حاضر می‌شدند ولی اکنون باید در ساعت هشت‌ونیم یعنی در اوج ترافیک شهری به محل کار خود بروند و این به معنای «افزایش ترافیک» است.

عضو هیات‌مدیره این بانک، گفت: کارکنان ستادی بانک‌ها در حال حاضر باید برای ایجاد ارتباط با سایر نقاط کشور طبق ساعت قبل به سر کار خود بروند زیرا شعب شهرستان‌ها مشمول این طرح نیستند و بیشتر آنها ساعت ۷صبح کارخود را شروع می‌کنند.

وی ۷۰ تا ۸۰درصد مشتریان هر شعبه بانکی را از ساکنان همان محل ذکر کرد و گفت: مراجعه این قبیل مشتریان تغییری در وضعیت ترافیک ایجاد نمی‌کند.