حق بیمه یک ماهه شخص ثالث ۲۰درصد کل حق بیمه یک‌ساله، دو ماهه ۳۰درصد، سه ماهه ۴۰درصد، چهار ماهه ۵۰ درصد، پنج ماهه ۶۰ درصد و شش ماهه ۷۰درصد است.

رامیز فخیم مهاجر، مدیرعامل بیمه رازی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره فروش بیمه شخص ثالث با سقف تعهد ۴۷میلیون تومان در سال ۸۶ گفت: تاکنون مشکلی برای شرکت‌های بیمه با افزایش تعهد بیمه شخص ثالث ایجاد نشده و امید است در آینده نیز مشکلی رخ ندهد. به گفته او بیمه‌نامه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری است و دارندگان خودرو چاره‌ای جز خرید آن ندارند، با توجه به اینکه نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش نیافته است، مردم نسبت به افزایش ناچیز حق بیمه معترض نشدند. وی با بیان اینکه طبیعی است به میزان افزایش سقف تعهدات بیمه شخص ثالث، حق بیمه آن نیز افزایش یابد، تصریح کرد: حق بیمه شخص ثالث به مبلغ کمی نسبت به افزایش تعهدات این بیمه‌نامه افزایش یافته است. فخیم مهاجر در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش مبلغ حق بیمه شخص ثالث، قدرت خرید این بیمه‌نامه از سوی مردم کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مابه‌التفاوت حق بیمه شخص ثالث زیاد نبوده است، مردم فعلا تحمل کرده‌اند. مدیرعامل بیمه رازی، آتش‌سوزی خودرو را نیز جزو تعهدات بیمه بدنه دانست و در پاسخ به این سوال که آیا طرح خرید کوتاه مدت بیمه شخص ثالث از سوی دارندگان خودرو مورد استقبال قرار گرفته است یا خیر؟ گفت: با توجه به مصوبه بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه قادرند بیمه‌نامه شخص ثالث را به صورت کوتاه مدت صادر کنند.

او ادامه داد: استقبال دارندگان موتورسیکلت‌ها از طرح خرید کوتاه مدت بیمه شخص ثالث بیشتر از خودروهای سواری بوده است، دارندگان خودروهای سواری ترجیح می‌دهند از بیمه شخص ثالث با تعهد یک‌ساله استفاده کنند. اما اکثر دارندگان موتورسیکلت بیمه شخص ثالث را صرفا برای شماره کردن موتورسیلکت خریداری می‌کنند بدین ترتیب بیمه‌نامه یک ماهه‌ای خریداری می‌کنند و اگر مایل باشند تا شش ماه یا یک سال بیمه‌نامه خود را تمدید می‌کنند.