مدیر نظارت مالی بیمه مرکزی با اشاره به اینکه از آغاز برنامه چهارم مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان بابت تامین منابع لازم برای ارائه خدمات درمانی به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: مصدومان حوادث رانندگی نباید هیچ‌گونه هزینه‌ای را برای درمان به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس ماده ۹۰ برنامه چهارم توسعه که به علت آماده نبودن برنامه پنجم برای سال ۸۹ تمدید و شش ساله شد، شرکت‌های بیمه تجاری موظفند ۱۰درصد مبالغ فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، سرنشین و مازاد را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نزد خزانه‌داری کل واریز کنند.

البته در این مسیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طبق ماده ۹۲، مکلف است نسبت به درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی، در مراکز خدمات بهداشتی و درمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

در این راستا شرکت‌های بیمه از آغاز برنامه چهارم توسعه به مدت ۵ سال و ۸ ماه مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان را بابت تامین منابع لازم برای ارائه خدمات درمان فوری و بدون قید و شرط به مصدومان حوادث و سوانح رانندگی به وزارت بهداشت و درمان پرداخت کرده است.

مهدی نمن الحسینی مدیر نظارت مالی بیمه مرکزی در این رابطه، با بیان اینکه وزارت بهداشت در هر دوره زمانی پیگیری‌های زیادی را برای اخذ این مبالغ از شرکت‌های بیمه داشته است به خبرنگار فارس اظهار داشت: بیمه مرکزی با هدف اطلاع رسانی از میزان مبالغ ارسال شده شرکت‌های بیمه به وزارت بهداشت و آگاهی مردم از عدم پرداخت هزینه درمان تصادفات رانندگی به بیمارستان‌ها، این آمار را اعلام کرده است.