مدیر آموزش شرکت بیمه توسعه با ابراز نگرانی از فراموش شدن بحث فرهنگ‌سازی بیمه در کشور گفت: در کشوری مثل هندوستان در بین فقیرترین قشر جامعه بلیت سینما و بیمه عمر از نان شب هم واجب‌تر است! این فقط یک مثال نیست، بلکه واقعیتی نگران‌کننده است برای کشور ما که اگر بیمه شخص ثالث هم اجباری نبود مردم اصلا سراغ بیمه نمی‌آمدند. غدیر صادقی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: با اینکه در کشور ما بیمه شخص ثالث اجباری است، اما هنوز خودروهایی در کشور تردد می کنند که این بیمه‌نامه را ندارند.

وی آفت فرهنگسازی بیمه را خلاصه کردن فرهنگ‌سازی در تبلیغات دانست و افزود: متاسفانه تا می‌گوییم فرهنگ‌سازی، چهار تا

زیرنویس تلویزیونی را مثال می‌آورند. این فرهنگ‌سازی نیست، ما نیازمند یک نهضت جامع هستیم؛ از آموزش و پرورش گرفته تا شهرداری‌ها و مساجد. وی گفت: به عنوان یک معلم بیمه از روحانیون و علما تقاضا می‌کنم برای عموم ضرورت وجود بیمه را تشریح کنند تا این تعداد زندانی دیه که به دلیل نداشتن بیمه‌نامه در زندان هستند نداشته باشیم.

مدیر آموزش شرکت بیمه توسعه تاکید کرد: آموزش و پرورش متاسفانه در کتاب‌های درسی موضوع بیمه را مطرح نکرده، در حالی که اگر آموزش را از پایه ابتدایی شروع کنیم نتایج مثبتی می‌گیریم. مثل طرح همیار پلیس در بحث بستن کمربند سرنشین جلو خودرو که طرحی موفق بوده است.

صادقی با اشاره به نخبگان دانشگاهی بیمه در کشور گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های ما امروز نیروهای تحصیلکرده‌ای در عرصه بیمه پرورش داده‌اند و ما فقر دانش بیمه‌ای نداریم، اما فقر فرهنگ بیمه داریم، چون ابزار فرهنگ‌سازی را نمی‌دانیم چیست و مسیر را اشتباه می‌رویم.

سمینار و کنگره برای بیمه می‌گذاریم، اما شرکت‌کنندگان در آن خود خانواده بیمه هستند. از نماینده بیمه و دانشجوی بیمه تا مدیران صنعت بیمه. پس مردم عادی که اصلا فرق بیمه درمانی با بیمه تجاری را نمی‌دانند چه کنند؟ وی ادامه داد: معتقدم دانش بیمه زمانی بالا می‌رود که رسانه‌های ما ضرورت‌های بیمه را مطرح کنند، آموزش و پرورش به صنعت بیمه کمک کند و بیمه مرکزی برنامه‌ای مدون طراحی کند برای آموزش در مدارس و پایه ابتدایی؛ تاکیدم روی پایه ابتدایی یعنی کلاس‌های اول تا پنجم دبستان است که شخصیت اجتماعی دانش‌آموز شکل می‌گیرد.