گروه بازار پول - مدیر عامل تعاونی اعتبار ایران خودرو در خصوص ضرورت تقویت اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی‌ اعتبار گفت: اگر توان موجود در اتحادیه‌های تعاونی را به درستی به کار گیریم، این نهادهای مردمی، می‌توانند بسیاری از مشکلات اقتصادی را کاهش داده و در اجرای اهداف کلان کشور مطابق با ماده ۴٣ قانون تعاون مثمرثمر باشند. به گزارش روابط عمومی تعاونی اعتبار ایران خودرو، علی حسینی با بیان اینکه ماده ۴۳ قانون تعاون یک اصل مترقی و با قابلیت پیشرفت بسیاری است که زمینه‌های متعددی را برای کار در اتحادیه‌ها فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: مفاد این ماده شامل ارائه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی پیرامون موضوعات مورد نیاز تعاونی‌های عضو، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و تبلیغاتی؛ کمک به سازماندهی و حسن اداره امور و برقراری ارتباط و همکاری متقابل بین تعاونی‌ها، تامین نیاز‌های مشترک و بازاریابی‌، ارائه خدمات فنی، تخصصی و حقوقی و نیز حل اختلاف و داوری در محدوده امور مربوط به تعاونی‌ها می‌باشد.

وی واگذاری امور نظارت بر کار تعاونی‌ها را به اتحادیه‌ها از سوی وزارت تعاون، گام مثبتی ارزیابی کرد و افزود: معتقدیم اتحادیه‌ها از قابلیت‌های خوبی برای انجام وظایف قانونی برخوردار هستند و چنانچه روی اتحادیه‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد، شاهد اثرات بسیار سود‌مندی در عرصه تعاون خواهیم بود.

وی افزود: یقینا اتحادیه‌های تعاونی این قابلیت را دارند که در اقتصاد کشور به رشد شایان توجهی برسند و به توسعه اشتغال در کشور کمک کنند، زیرا توانمند‌سازی اتحادیه‌های تعاونی می‌تواند موجب ارتقای سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های اعتبار استان تهران اضافه کرد: اگر اتحادیه‌ها وارد عمل شوند، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور نقش اساسی ایفا کنند و به عنوان خدمتگزاران دولت و مردم نقش خود را ایفا نمایند.

علی حسینی تصریح کرد: اهدافی که در برنامه اتحادیه سراسری تعاونی‌های اعتبار تولیدی و ماده ۴۳ قانون بخش تعاون پیش‌بینی شده، می‌تواند نقش قابل توجهی در رفع مشکلات خود اتحادیه‌ها و همچنین کل شرکت‌های تعاونی داشته باشد.

علی حسینی از شرکت‌های تعاونی اعتبار تحت نظارت بانک مرکزی خواست با عضویت در اتحادیه تعاونی‌های اعتبار، نقش خود را برای حضور هر چه قوی‌تر و منسجم‌تر در نظام پولی کشور ایفا کنند.

مدیر عامل تعاونی اعتبار ایران خودرو در پایان با توجه به توانمندی‌های موجود در اتحادیه‌ها گفت: اتحادیه‌ها باید خودشان را برای ایفای نقش بیشتر در دور جدید فعالیت‌های بخش تعاون آماده کنند و آماده پذیرش نقش‌های جدید در این خصوص باشند. قطعا لازمه این کار هم مهیاسازی بیش از پیش و مسلح شدن به آخرین علوم و فنون مدیریتی و فنی می‌باشد که اتحادیه‌ها باید در دستیابی به آنها اهتمام ورزند.