نرخ‌شکنی ممنوع!

رییس اداره کل نظارت بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه ایران بر ممنوعیت نرخ‌شکنی در رشته بیمه بدنه خودرو تاکید کرد. عبدالرزاق رزقی، رییس اداره کل نظارت بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار موج، تهیه بیمه نامه بدنه اتومبیل را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه مردم زمانی که دچار خسارت می‌شوند، به فکر تهیه بیمه نامه بدنه اتومبیل می‌افتند و به همین جهت شاهد تخلفات زیادی در این بخش هستیم.

وی با اعلام پرتفوی ۶۰ درصدی شرکت بیمه ایران به اتومبیل اظهار داشت: فرهنگ تهیه بیمه‌نامه بدنه اتومبیل برای مردم به خوبی جا نیفتاده است؛ به طوری که هم‌اکنون مردم تنها به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث مبادرت می‌کنند.

حق بیمه جزئی بیمه بدنه

رزقی در ادامه به آزادسازی این رشته بیمه‌ای بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه اشاره و متذکر شد: تعرفه کنونی بیمه بدنه اتومبیل با تعرفه سال ۷۴ تفاوت چندانی نداشته و مردم برای دریافت این بیمه نامه، حق بیمه زیادی را متقبل نخواهند شد. وی اضافه کرد: هر وسیله نقلیه بیمه‌نامه بدنه دریافت نخواهد کرد، برای مثال اتومبیل‌هایی که بیش از ۲۰سال از ساخت آنها گذشته باشد، بیمه نامه بدنه دریافت نمی‌کنند.

وی به تخفیفات ویژه گروهی برای دریافت بیمه‌نامه بدنه اتومبیل اشاره کرد و گفت: اگر بیمه گذار تصادفی نداشته باشد در سال اول ۲۵ درصد، سال دوم ۳۵ درصد و سال سوم ۴۵ درصد و تا ۶۰ درصد برای وی تخفیف در نظر گرفته می‌شود.رزقی همچنین بر پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه ایران تا سقف ۵۰۰ هزار تومان آن هم بدون کروکی اشاره کرد.وی در ادامه، بیمه شخص ثالث را دارای سودآوری و نقدینگی مطلوبی برای شرکت‌های بیمه‌ای دانست.

امید به سود معقول

رییس اداره کل نظارت بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه ایران با اشاره به صدور ۶ میلیون بیمه شخص ثالث در سال گذشته و صدور یک‌ میلیون بیمه بدنه در سال گذشته گفت: شرکت بیمه ایران خود را برای صدور ۱۰ میلیون بیمه شخص ثالث در سال جدید آماده کرده است. وی افزود: بسیار خوش بین هستیم که این بیمه‌نامه به سود معقولی برسد؛ چرا که با افزایش آن، ضریب خسارت نیز پایین‌تر می‌آید.

لزوم ترویج فرهنگ بیمه بدنه

وی با بیان اینکه «۵۵ درصد بازار پرتفوی بیمه شخص ثالث به بیمه ایران تعلق دارد»، بر فرهنگ‌سازی به منظور ترویج بیمه بدنه خودرو تاکید کرد. رزقی اظهار داشت: به‌رغم وجود ۱۰ میلیون اتومبیل در کشور، بسیاری از آنها فاقد بیمه‌نامه بدنه خودرو و حتی شخص ثالث هستند. وی ضریب خسارت ۳۵ درصدی را در رشته بیمه بدنه مورد اشاره قرار داد و افزود: براساس قانون جدید، باید تعامل خوبی با نیروی انتظامی ‌برقرار شود که این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

الزام معاینه فنی

رزقی همچنین بر الزام معاینه فنی به منظور جلوگیری از تصادفات خطرساز تاکید کرد. وی با اشاره به آزاد سازی تعرفه در رشته بیمه بدنه خودرو و اظهارات برخی مدیران به زود هنگامی‌آزاد سازی تعرفه این رشته بیمه‌ای گفت: در بیمه مرکزی حداقلی نرخی را برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفتیم تا کسی نرخ را از پایه فعلی کاهش ندهد.