گروه بازار پول- مدیر عامل بانک تجارت گفت: تحقق اهداف بانک تجارت در جذب سپرده و اعطای تسهیلات نشان از توفیق کارکنان و مدیران این بانک در استوار ساختن اعتماد سهامداران و مشتریان دارد. مجید رضا داوری که در نخستین همایش سراسری مدیران و مسوولان این بانک در سال ۸۹ سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد بانک تجارت در تجهیز و تخصیص منابع طی سال گذشته اظهار داشت: سال ۸۸ ، سالی سخت و پرفراز و نشیب برای نظام بانکی کشور بود، ولی به لطف تلاش، همدلی و هوشمندی مجموعه کارکنان و مسوولین خدوم بانک توانستیم سالی موفق را پشت سر گذاریم. پذیرش و معارفه بانک تجارت در بورس با کمترین مشکل و دغدغه همراه بود و استقبال بسیار خوب مردم و فعالان اقتصادی کشور از عرضه اولیه و عرضه‌های بلوکی سهام بانک تجارت موید اعتماد مردم به خدمتگزارانشان در این بانک و امید به آینده ای موفق همراه با ثبات و سودآوری است. وی افزود: خوشبختانه حجم سپرده‌های بانک در طول سال گذشته قریب به ۳۱ درصد رشد داشت و بانک در سال گذشته به بالاترین رکورد سهم بازار در طول حیات سی ساله خود دست یافته است . حجم تسهیلات اعطایی بانک نیز در همین مدت قریب به ۳۶ درصد رشد داشت. کسب این توفیقات نشان می‌دهد که توانسته‌ایم در استوار ساختن اعتماد سهامداران و مشتریان بانک موفق عمل کنیم.

داوری با اشاره به کاهش ده هزار میلیارد ریال از مجموع مطالبات معوق این بانک اظهار داشت: تمام تلاش شعب و ارکان اعتباری بانک باید در این جهت باشد تا با وصول هر چه سریع‌تر این مطالبات، مسیر اعطای تسهیلات به بخش‌های مولد و کارآفرین اقتصاد کشور را هموار سازیم.

مدیرعامل بانک تجارت توسعه انفورماتیک و آموزش پرسنل را مهم‌ترین اهداف این بانک در سال ۸۹ معرفی کرد و یادآور شد: امیدواریم با تسریع راه‌اندازی سامانه بانکداری جامع (Core Banking) در ارائه خدمات بانکی روزآمد به هموطنان به ویژه با استفاده از ابزارهای مبتنی بر بانکداری الکترونیک موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

دکتر داوری رتبه بندی بانک تجارت توسط موسسه معتبرCapital Intelligence را یکی از مهم‌ترین توفیقات این بانک در سال گذشته دانست و اظهار داشت: بانک تجارت توانست به عنوان نخستین بانک بزرگ تجاری ایرانی رتبه «ظرفیت کافی جهت ایفای به موقع تعهدات» و «مناسب بودن ساختار مالی» را از یک موسسه معتبر بین‌المللی کسب کند که این مهم تسهیل امکان گسترش شبکه شعب خارج از کشور، تقویت روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی و امکان اخذ خطوط اعتباری از بانک‌های خارجی با نرخ مناسب را برای بانک به همراه خواهد داشت.