نماینده یکی از شرکت‌های بیمه دولتی گفت: شرکت‌های بیمه پس از آزادسازی نرخ‌ها و ایجاد فضای رقابتی باید برای افزایش سهم خود از بازار، خلاقیت‌های تازه‌ای را ابداع کنند تا به این ترتیب از رکود نسبی کسب و کار در نمایندگی‌های بیمه جلوگیری شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، «مجتبی طغیانی» درباره لزوم ایجاد خلاقیت در نمایندگی‌ها برای جلوگیری از رکود کاری و کاهش درآمدها پس از ایجاد فضای رقابتی در بازار بیمه، حضور بیمه‌های خصوصی و تلاش آنها برای به دست گرفتن سهمی از بازار را از دلایل کاهش جذب پرتفوی نمایندگی‌های دولتی دانست.

وی گفت: رقابتی شدن بازار و خروج از نظام تعرفه‌ای باعث شده تا عادات قدیم مثل جذب پرتفوهای حاضر و آماده دیگر جوابگو نباشد و برخی نمایندگان در کارشان دچار مشکل شوند. این در حالی است که باید الزامات بازار رقابتی را بیش از پیش پذیرفت.

وی تاکید ‌کرد: در تمام دنیا تنها ۱۰ درصد از سهم شبکه فروش از حق بیمه‌های اموال تامین می‌شد و ۹۰ درصد دیگر مربوط به غیراموال و بیمه‌نامه‌های شخصی، عمر و زندگی است که متاسفانه در کشور ما تلاش کمی از سوی نماینده‌ها برای جذب چنین حق بیمه‌هایی

انجام می‌شود.

بنابه گفته وی، صنعت بیمه کشور پنج سال است درجا می‌زند و در این مدت ضریب نفوذ بیمه از میانگین ۳/۱ درصد فراتر نرفته است، براساس محاسبات علمی با ادامه روند کنونی در سال ۱۳۹۲ رقم ضریب نفوذ تنها به ۴۸/۱ درصد خواهد رسید.

در هر حال به نظر می‌رسد رکود کلی بر صنعت و تجارت و به خصوص بخش مسکن در کنار مشکلات مزمن صنعت بیمه ما مثل فقدان فرهنگ رقابت و نظام تعرفه‌ای و پایین بودن ضریب نفوذ بیمه، معضلات جدیدی را پیش روی این صنعت و به خصوص شبکه فروش آن

خواهد گذاشت.