گروه بازار پول - با پایان موفقیت‌آمیز پذیره‌نویسى بانک در شرف تاسیس دى، ۱۳۲۰۰۰ (یکصدو سى و دو هزار) نفر از مردم کشورمان و تعدادى از بنگاه‌هاى اقتصادى فعال، مستقیما سهامدار بانک شدند. قرار است این بانک در دى ماه سال جارى، با تعدادى شعب افتتاح شده و آغاز به کار کند.

از ۳۰ آبان ماه پذیره‌نویسی ۹/۴۵ درصد سهام بانک دی آغاز شد تا ظرف ۱۱ روز متقاضیان اقدام به خرید سهام این بانک نمایند. این در حالی است که حداقل سهام قابل پذیره‌نویسی توسط افراد حقیقی پنج هزار سهم معادل پنج میلیون ریال تعیین شد.

اشخاص حقوقی نیز می‌توانستند با حداقل ۱۰۰ هزار سهم معادل مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۴۰ میلیون سهم معادل ۴۰ میلیارد ریال در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

بانک دی برای رسیدن به مرحله پذیره نویسی امور اجرایی و زیربنایی حقوقی و مالی را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و اینک با در اختیار داشتن تیم مدیریتی مجرب، شناخته شده و کارآزموده در حوزه‌های مالی و بانکداری، با مسوولیت جلال رسول اف در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

با توجه به حضور مردم در پذیره‌نویسى بانک دى، انتظار مى‌رود که این بانک، با پشتوانه مردمى به دست آورده، بتواند در صحنه عمل و خدمتگزارى به مردم و ارزش آفرینى براى مشتریان، سهامداران و دیگر ذی نفعان در نظام بانکدارى و اقتصاد کشور، نقش موثرى ایفا کند.

اقدامات و تمهیدات اولیه لازم براى راه‌اندازى بانک و شعب آن، نظیر تامین نیروى انسانى، نصب و به کارگیرى سیستم‌هاى سخت‌افزارى و نرم‌افزارى بانکى، آماده کردن محل شعب و تجهیز آنها، تهیه فرم‌ها، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و سایر امکانات و مواد لازم براى ارائه خدمت به مردم و مشتریان، انجام یا آماده شده و به محض آغاز به کار بانک و شعب آن، همه خدمات و محصولات مختلف بانکى، توسط بانک مذکور، به مردم عرضه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی‌‌بانک دی، یکی از عمده‌ترین دلایل اقبال عمومی‌به خرید سهام بانک دی، علاوه بر حضور موسسان خوشنام و معتبر، تیم مدیریتی مجرب آن، دورنما، چشم‌انداز و اهدافی است که برای این بانک در نظر گرفته شده است. اهدافی که در سایه سار سیاست‌های نوین بانکی و راهکارهای روزآمد سرمایه‌گذاری، خلاءهای بازار را شناسایی و با تمرکز روی آن، سودآوری مطمئنی برای سهامداران و ارزش آفرینی برای مشتریان را ممکن می‌سازد .

بخشی از افق ترسیم شده و اهداف بلند مدت بانک دی، در قالب «چشم‌انداز بانک دی» در پنج بند ، در تارگاه این بانک (bank-day.ir) تشریح شده است.

در این چشم‌انداز، پایبندی به اخلاق حرفه‌ای بانکداری در سرلوحه و سرفصل رویکردها قرار گرفته و بر توان ارزش‌آفرینی متمایز نسبت به سایر بانک‌های غیردولتی برای گروه‌های ذی‌نفع، به‌ویژه برای سهامداران تاکید شده است.

بنابراین گزارش ایجاد بانکی با مزیت رقابتی منحصر به فرد در شبکه بانک‌های خصوصی کشور، جزو اهداف جدی بانک دی است که بسیاری از کارشناسان باتوجه به برنامه کسب و کار ارائه شده و همچنین تیم مدیریتی این بانک، این مهم را بسیار محتمل می‌دانند و پیش‌بینی می‌نمایند؛ بانک دی از طریق ارائه خدمات و محصولات جدید و به کارگیری نیروی انسانی خلاق و نوآور و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، رقیب جدی برای سایر بانک‌ها محسوب می‌شود.

فعالیت به عنوان یک بانک خصوصی تمام عیار، تحت قانون عملیات بانکی بدون ربا از جمله چشم‌اندازهای دیگر بانک دی مطرح شده است.

یکی از راهکارهای تاثیرگذار در چشم‌انداز بانک دی که در بند چهارم این محور عملیاتی اعلان شده است، آن است که بانک دی فراتر از یک بانک معمول و در قامت موسسه مالی چند منظوره حضور می‌یابد. در این بانک مدیریت بهینه ریسک و متنوع‌سازی سبد درآمدی بانک از طریق پاسخگویی سریع، موثر و فراتر از نیاز مشتریان نسبت به رقبا یکی از دستاوردهای بزرگ خواهد بود.

این چهار بند طلایی چشم‌انداز، که زمینه‌سازی برای تحقق همزمان هر یک از آنها از هم اکنون آغاز شده است و با حضور هزاران نفری مردم و شرکت‌ها و موسسات حقوقی در صف خریداران سهام، خطوط اجرایی آن پررنگ‌تر می‌شود در پی آن خواهد بود تا زمینه‌های تحقق بند پنجم این چشم‌انداز مهیا گردد: «قرار گرفتن در زمره سه بانک خصوصی تراز اول جمهوری اسلامی‌ایران و ایجاد یک بانک معتبر در سطح بین‌المللی در یک دوره برنامه‌ریزی پنج ساله.»