گروه بازار پول- دومین جلسه دیدار مدیران بانک اقتصاد نوین با خبرنگاران پس از تغییر مدیریت در این بانک، یکشنبه گذشته به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

سیداحمد طاهری بهبهانی، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در این نشست با اعلام این که نخستین بانک خصوصی پس از انقلاب، هشتمین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشته و در آستانه نهمین سال فعالیت خود قرار گرفته است، گفت: بیستم مرداد ماه سال جاری (امروز) سالگرد هشتمین سال تاسیس بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک خصوصی در جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس قانون تاسیس بانک‌های غیردولتی، مصوب سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد. طاهری ضمن تقدیر از عملکرد مدیرعامل و اعضای سابق هیات‌مدیره این بانک گفت:‌در آغاز، فعالیت هیات‌مدیره جدید بانک اقتصاد نوین دارای ۲۰۰ شعبه بود که این تعداد در حال حاضر به ۲۲۴ شعبه رسیده است.

به گفته طاهری، سیاست کلی این بانک در دوره جدید، ارتقای کیفیت خدمات است، زیرا در حال حاضر این بانک از نظر تعداد شعب غنی است و باید بر کیفیت خدمات بانکی متمرکز شود. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: بهترین راه، ارتقای کیفیت خدمات، توجه به سطح آموزش کارکنان بانک است و به همین منظور مدیران بانک اقتصاد نوین برنامه‌های وسیع آموزشی برای کارکنان طراحی کرده‌اند.

طاهری، برگزاری دوره‌های MBA به زبان انگلیسی و فارسی را از جمله این برنامه‌های آموزشی اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی MBA با همکاری دانشگاه‌ نیس فرانسه و سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. به گفته مدیرعامل بانک اقتصادنوین، گسترش بانکداری الکترونیک و فعالیت در امور بین‌الملل و ارزی از دیگر برنامه‌های این بانک است. طاهری، انتخاب بانک اقتصاد نوین به عنوان بانک برتر کشور از سوی نشریات معتبری همچون «بنکر» و «یورومانی» را از نشانه‌های موفقیت این بانک در عرصه بانکداری ارزیابی کرد. مدیرعامل بانک اقتصادنوین رشد ۴۰درصدی منابع سپرده‌ای و رشد ۲۰درصدی تسهیلات پرداختی در این بانک را از دیگر نشانه‌های موفقیت این بانک دانست و افزود: سود خالص بانک اقتصاد نوین در سال ۸۷، رشدی معادل ۷۱درصد داشت و سود ۳۶۰ریالی برای هر سهم حاصل شد که ارزش‌آفرینی مناسبی برای سهامداران بانک محسوب می‌شود.

دکتر بت‌شکن، معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی و عضو هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین نیز در این نشست گفت: بانک محل امنیت است و امنیت، اعتماد را به ارمغان می‌آورد. به گفته وی شفافیت اطلاعات برای ایجاد اعتماد امری ضروری است.

دکتر بت‌شکن با اشاره به حضور بانک اقتصاد نوین در بورس اوراق بهادار گفت: حاکمیت شرکتی نیز تجربه جدیدی است که در این بانک به مرحله اجرا درآمده و مبنای آن اطلاع‌رسانی و شفافیت اطلاعات است. عضو هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین، ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان را از اهداف بانک دانست و افزود: ذی‌نفعان بانک‌ها شش گروه هستند که شامل سهامداران، سپرده‌گذاران، کارکنان بانک، مقامات ناظر، جامعه حرفه‌ای و جامعه مطبوعات می‌شود. وی از افزایش سرمایه این بانک از ۳۵۰۰میلیارد ریال به ۴۵۰۰میلیارد ریال خبر داد که با مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده بانک اقتصاد نوین در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفته و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس انجام خواهد شد.

محمد اسحاق لهراسبی، معاون مالی و پشتیبانی بانک اقتصاد نوین نیز ضمن اعلام خبر انتشار گواهی سپرده ویژه عام این بانک از بیست تا بیست‌و‌ششم مردادماه سال جاری با نرخ ۱۵درصد گفت: در صورت انصراف خریداران این گواهی سپرده، شرکت

تامین سرمایه نوین، اوراق گواهی سپرده را با نرخ ۱۲درصد بازخرید می‌کند. به گفته لهراسبی، امسال صورت‌های مالی بانک اقتصاد نوین از طرف حسابرس مقبول اعلام شده که نشان‌دهنده رعایت مقررات بانک مرکزی و رعایت حقوق سهامداران و شفافیت حساب‌های این بانک می‌باشد.