بانک سینا روزنامه «دنیای اقتصاد» را به عنوان روزنامه رسمی خود برگزید؛ به گزارش دنیای اقتصاد، بیش از ۹۰درصد صاحبان سهام بانک سینا در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک حاضر شدند تا پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، به مفاد دستور جلسه مجمع عمومی رای دهند.تصویب صورت‌های مالی سال ۸۷ و تقسیم ۴۲۰میلیارد ریال سود به ازای هر سهم ۲۱۰ریال از اهم مصوبات این مجمع بود.بانک سینا روزنامه «دنیای اقتصاد» را به عنوان روزنامه رسمی خود برگزید. به گزارش دنیای اقتصاد، بیش از ۹۰درصد صاحبان سهام بانک سینا در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک حاضر شدند تا پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، به مفاد دستور جلسه مجمع عمومی رای دهند.تصویب صورت‌های مالی سال ۸۷ و تقسیم ۴۲۰میلیارد ریال سود به ازای هر سهم ۲۱۰ریال از اهم مصوبات این مجمع بود. برای سال مالی ۸۷

بانک سینا به ازای هر سهم ۲۱۰ریال سود تقسیم کرد

لیلا اکبرپور

بیش از ۹۰درصد صاحبان سهام بانک سینا شنبه گذشته در سالن اجتماعات هتل سیمرغ تهران، گرد هم آمدند تا پس از استماع گزارش عملکرد هیات‌مدیره در سال مالی ۸۷ و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به مفاد دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالانه رای دهند.

تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۸۷ و تقسیم ۴۲۰میلیارد ریال سود (به ازای هر سهم ۲۱۰ریال) از مهم‌ترین مصوبات مجمع عمومی صاحبان سهام بانک سینا بود.

از دیگر مصوبات مجمع بانک سینا، انتخاب روزنامه‌های دنیای‌اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی، یک‌صد و بیست‌میلیون تومان پاداش هیات‌مدیره و انتخاب‌سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی بود.

به گفته عبدالناصر همتی، مدیرعامل بانک سینا سود سهامداران حقیقی از اوایل مرداد ماه امسال، واریز خواهد شد.

همچنین پس از پایان مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه، اصلاح اساسنامه بانک سینا مطابق با دستور‌العمل‌های بورس اوراق‌بهادار و بانک مرکزی برگزار شد که بر اساس مصوبه مجمع اصلاح اساسنامه به هیات‌مدیره بانک تفویض شد.

بهزاد گل‌کار، نماینده بنیاد مستضعفان، قربانی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت و حسین فرزان، معاون اعتبارات بانک سینا به عنوان ناظرین اول و دوم و دبیر جلسه دکتر عبدالناصر همتی،‌ نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک سینا را در برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده صاحبان سهام بانک سینا یاری کردند.

گزارش هیات مدیره

بانک سینا در سال ۸۷ به‌رغم آنکه همزمان برنامه‌های اصلاحی نظیر تودیع تتمه سپرده قانونی، افزایش سرمایه، بهینه‌سازی شعب، بهینه‌سازی ترکیب نیروی انسانی، پیاده‌سازی سامانه یکپارچه بانکداری الکترونیک (Core Banking) و نظایر آن را تجربه می‌کرد، عملکرد متفاوتی نیز داشت.

در سال ۸۷ مانده سپرده‌های مردمی‌ نزد این بانک با رشدی معادل ۱۲‌درصد از مبلغ ۲۲‌هزار و ۴۸۵‌میلیارد ریال در سال ۸۶ به مبلغ ۲۵‌هزار و ۱۴۱‌میلیارد ریال در سال ۸۷ افزایش داشته است.

همچنین مانده تسهیلات اعطایی بانک سینا (شامل اصل و سود) در پایان سال ۸۷ بالغ بر ۲۱‌هزار و ۹۱۲‌میلیارد ریال بوده است.

این تسهیلات در بخش‌های صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات در قالب عقود مبادله‌ای و عقود مشارکتی صورت می‌گیرد. سهم عقود مشارکتی از کل مانده تسهیلات در سال ۸۷ با رشد ۸۰‌درصدی از ۳۵‌درصد کل مانده تسهیلات در پایان سال ۸۶ به ۶۳‌درصد کل مانده تسهیلات یعنی بالغ بر ۱۳‌هزار و ۸۴۰‌میلیارد ریال افزایش یافته است.خالص مانده تسهیلات اعطایی این بانک نیز در پایان سال ۸۷ معادل ۲۰‌هزار و ۸۸‌میلیارد ریال بوده که یکی از علل کاهش آن در مقایسه با سال قبل، الزام قانونی به تودیع تتمه سپرده قانونی ظرف مدت چند ماه به بانک مرکزی به عنوان شرط اصلی صدور پروانه فعالیت است که بیش از ۲‌هزار و ۳۷۷‌میلیارد ریال را شامل می‌گردد.

این در حالی است که میزان سود پرداختی بانک سینا به سپرده‌گذاران از مبلغ ۳‌هزار و ۲۴۳‌میلیارد ریال در سال ۸۶ با رشدی معادل ۱۴‌درصد به مبلغ ۳‌هزار و ۶۸۹‌میلیارد ریال در پایان سال ۸۷ افزایش یافته و میزان درآمد تسهیلات نیز از مبلغ ۳‌هزار و ۴۷۹‌میلیارد ریال در سال ۸۶ با رشدی معادل ۲۳‌درصد به مبلغ ۴‌هزار و ۲۴۳‌میلیارد ریال در پایان سال ۸۷ رسیده است.

این بانک تا پایان سال ۸۷ تعداد ۲۵۳ شعبه فعال در سراسر کشور داشته که این تعداد در سال قبل از آن ۲۴۴ شعبه بوده است. از این تعداد در سال ۸۷ تعداد ۴۳ شعبه در تهران و ۲۱۰ شعبه در سایر شهرستان‌ها فعال بوده‌اند.

سرانه سپرده‌ها در سال ۸۷ به ازای هر شعبه ۹۹‌میلیارد ریال و سرانه تسهیلات به ازای هر شعبه در این سال ۸۷‌میلیارد ریال بوده است. سرانه سپرده‌ها به ازای هر نفر نیز با رشد ۶‌درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۶/۱۲‌میلیارد ریال - نفر رسیده است. همچنین سرانه درآمدها به ازای هر شعبه با رشدی معادل ۱۹‌درصد به ۹/۱۸‌میلیارد ریال برای هر شعبه بالغ شده است. نسبت کفایت سرمایه بانک سینا در سال ۸۷ معادل ۱/۱۳‌درصد بوده که این رقم برای سال قبل از آن بالغ بر ۴/۱۲‌درصد بوده است.

در سال مالی ۸۷ تعداد ۱۱۴۶ نفر از کارکنان جدیدالاستخدام و حین خدمت در دوره‌های مختلف علوم بانکی، حسابداری و مالی، کامپیوتر، حقوق و آشنایی با عملیات مکانیزه شعب به میزان ۹۹‌هزار و ۶۴۵ نفر ساعت آموزش دیده‌اند که با توجه به توسعه آموزش‌های علمی‌کاربردی حین خدمت در دو سال اخیر، سرانه آموزش برای کلیه کارکنان شاغل به میزان ۵۰نفر ساعت و برای کارکنان آموزش دیده به میزان ۸۷ نفر ساعت رسیده است.عمده‌ترین فعالیت‌های این بانک در دو سال اخیر را می‌توان اخذ پروانه نهایی فعالیت موسسه از بانک مرکزی، تودیع و به روز رسانی سپرده قانونی، افزایش سرمایه از ۱۵۰۰‌میلیارد ریال به ۲‌هزار‌میلیارد ریال، تغییر نام موسسه به بانک، اخذ مجوز ورود به شبکه شتاب، اتصال به سامانه بانکی ساتنا، اخذ مجوز فعالیت ارزی، عملیاتی ساختن حساب جاری، عضویت در اتاق پایاپای بانکی، بهینه‌سازی شعب، بهسازی ترکیب نیروی انسانی، پیاده‌سازی سامانه بانکداری الکترونیک و نظایر آن نام برد.

عکس: آکو سالمی