مدیر کل دفتر هماهنگی حمل و نقل و ترافیک سازمان‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین از تشکیل صندوق بیمه شخص ثالث برای اتوبوس‌های کل کشور خبرداد. به گزارش ایسنا، وی با بیان این که همواره یکی از دغدغه‌های شرکت‌های اتوبوسرانی تامین هزینه بیمه شخص ثالث اتوبوس‌ها بوده است، افزود: هزینه بیمه شخص ثالث اتوبوس‌ها یا آن قدر سنگین است که شرکت‌ها قادر به تامین و پرداخت آن نیستند و یا فشار مالی خیلی سنگینی به آنها وارد می‌کند و همیشه رانندگان و مدیران بابت این موضوع با استرس سنگینی مواجه هستند. وی ادامه داد: طرحی در اتحادیه اتوبوسرانی و سازمان شهرداری‌ها پیگیری شد، تا با تشکیل صندوق بیمه شخص ثالث برای این ناوگان مشکل این قشر به حداقل برسد.

شفیعی گفت: در حال حاضر، چهار هزار دستگاه از اتوبوس‌های کشور تحت پوشش این صندوق بیمه هستند و سایر اتوبوس‌ها نیز به مرور وارد این فرآیند می‌شوند و ما امیدواریم در چند ماه آینده کلیه اتوبوس‌های سراسر کشور تحت حمایت این صندوق، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار بگیرند و پس از اتوبوس‌ها به سراغ مینی‌بوس‌ها و خودرو‌های شخصی برویم.

وی رقمی که قبلا برای بیمه شخص ثالث هر دستگاه اتوبوس پرداخت می‌شد را یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان عنوان کرد و افزود: با تشکیل این صندوق، رقم پرداختی برای هر دستگاه اتوبوس به ۳۰۰هزار تومان می‌رسد.

مدیر کل دفتر هماهنگی حمل و نقل و ترافیک سازمان ‌شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وجود ۲۱هزار دستگاه اتوبوس سالم فعال در کشور، گفت: علاوه بر چهار هزار دستگاه اتوبوس در کل کشور که پیش از این بیمه شخص ثالث داشته‌اند، بقیه اتوبوس‌ها هم شامل این بیمه هستند، اما به دلیل این که از قبل توسط خودشان بیمه شده بودند، باید اول بیمه قبلی تمام شود، تا بتوانند تحت پوشش این صندوق بیمه قرار گیرند.

شفیعی تاکید کرد که شهر تهران تاکنون وارد این طرح نشده است.