قائم‌‌مقام رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حذف جوایز از حساب‌های قرض‌الحسنه یک ضرورت بوده و سبب بازگشت سیستم بانکی به اصل عقود اسلامی‌می‌شود.

لطف‌اله فروزنده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهارداشت: اعطای جوایز و تخصیص منابع حساب‌های قرض‌الحسنه به سایر بخش‌ها، سبب شده تا فلسفه وجودی قرض‌الحسنه از بین برود. وی افزود: با حذف این جوایز امکان بازگشت به اصل عقود اصلی اسلامی‌ فراهم شده و ضمن جذب منابع، مصارف نیز در جای حق خود صرف خواهد شد، به طوری که منابعی که مبتنی بر نیات خیر مردم جذب شده، قطعا باعث رونق زندگی افراد نیازمند می‌شود.

قائم‌‌مقام رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه هدف قرض‌الحسنه رفع نیازهای فوری مردم است که از طریق قرض، تسهیلات مربوطه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد گفت: بحث قرض‌الحسنه باید با لحاظ کلیه لوازم و جوانب آن به اجرا درآید و در نظر گرفت که این مهم حکم خدا است و اجرای صحیح آن قطعا امکان رفع نیازهای مردم را فراهم خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح باعث کاهش حجم منابع بانک‌ها نخواهد شد گفت: با توجه به روحیه خیرخواهانه مردم در اجرای احکام اسلامی‌، مشکلی در بخش جذب منابع حساب‌های قرض‌الحسنه پدید نخواهد آمد.