سنگاپور نخستین برنامه صدور اوراق بهادار اسلامی خود را با امید به ترویج استفاده از بانکداری اسلامی و استقرار خود به عنوان یکی از قطب‌های جدید اقتصاد اسلامی در منطقه فعال کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، هنگ سویک کیت، مدیر عامل سازمان ملی سنگاپور در مراسم امضای این اوراق بهادار گفت: این اوراق منطبق بر قوانین شرع اسلام هستند و یکی از اعتبارهای عالی محسوب می‌شوند.

کیت تاکید کرد که این اوراق بهادار براساس ساختار اجاره صادر شده و مورد مطالعه دقیق علمای شرق و مشاوران بانک اسلامی آسیا قرار گرفته تا از انطباق کامل آنها با موازین شرع اطمینان حاصل شود.

این برنامه با ارزش ۱۳۴‌میلیون دلار به بانک مرکزی سنگاپور این مجوز را می‌دهد برحسب نیاز سرمایه‌گذاران اوراق اسلامی صادر کند. سنگاپور به پیشرفت این برنامه و مورد توجه قرار گرفتن آن بر اساس تقاضای سرمایه‌گذاران قومی امیدوار است. سنگاپور به عنوان پایتخت اقتصادی جنوب شرقی آسیا در نظر دارد خود را به عنوان قطب جدید صنعت بانکداری معرفی کند.کیت همچنین سنگاپور را متعهد به توسعه اقتصاد اسلامی توصیف کرد و گفت: این صنعت اقتصادی ما را ترغیب کرده تا از خدمات اقتصادی شرع محور سود ببریم.

این درحالی است که سنگاپور در این راه با چالش بزرگی چون همسایه خود مالزی مواجه است که پیشتر به عنوان یک قطب بزرگ اقتصادی و بانکداری اسلامی مطرح شده است.

اقتصاد اسلامی در حال حاضر یکی از بخش‌هایی است که با سرعت در صنعت اقتصادی جهان رشد می‌کند. صنعت اقتصاد اسلامی از سه دهه پیش آغاز شد و به رشد قابل‌توجهی دست یافت به طوری که سرمایه‌گذاران و بانکداران بسیاری را در سرتاسر جهان به خود جذب کرده است.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ بانک و موسسه اقتصادی اسلامی در جهان فعالیت می‌کنند که دارایی‌های آنها تا سال ۲۰۱۳ به یک تریلیون دلار خواهد رسید.