معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: بانک سپه با تلاش و مجاهدت خود باعث شد تا تلاش‌های صورت گرفته برای به بحران کشیدن نظام بانکی کشور خنثی و بی‌اثر شود به همین دلیل قدرت‌های بزرگ از این اقدام بانک سپه احساس حقارت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، حمید پورمحمدی در جمع مدیران ارشد بانک سپه با اشاره به پیشینه و قدمت بانک سپه اظهار داشت: سال ۱۳۰۴ در شرایطی که کشور به شدت از سوی کشورهای استعماری همچون انگلیس و روسیه در عرصه اقتصادی تحقیر می‌شد، بانک سپه با مدیریت ایرانی پا به عرصه اقتصادی کشور گذاشت و طلیعه دار بانکداری کشور شد.

وی با بیان اینکه شروع نظام بانکداری در کشور مرهون تولد و تلاش بانک سپه است، افزود: بعد از گذشت بیش از ۸۴ سال از آن اتفاق، کینه و بغض قدرت‌های استعماری دوباره سرباز کرد و نوک این بغض و کینه دوباره به سمت بانک سپه نشانه رفت.

وی افزود: سیستم بانکی این بحران را هضم کرد و از کیان و کلیت خود به خوبی دفاع کرد. هر چند سخت بود اما این دوران با اندوختن تجربه‌های گرانبهایی پشت سرگذاشته شد.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی و چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور گفت: تحقق اهداف و برنامه‌های چشم‌انداز و توسعه پنج ساله بدون حضور فعال و مجدانه سیستم بانکی امکان پذیر نیست.

وی افزود: وجود بانک‌هایی کارآمد و توانا که در عرصه اقتصادی کشور نقش فعال و پویا دارند نوید دهنده نیل به رشد و توسعه ای پایدار خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه آینده‌گان در مورد ما قضاوت خواهند کرد، گفت: ما بازیگران این دوره از اقتصاد کشور هستیم، مطمئناً نسل‌های آینده در مورد این نقش تاثیرگذار سیستم بانکی در شرایط کنونی اقتصاد کشور قضاوت خواهند کرد.

وی خطاب به مدیران ارشد بانک سپه اظهار داشت: پشت‌سرگذاشتن چنین بحران بزرگی بدون مجاهدت و تلاش شما مدیران و همکارانتان در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر نبود به همین دلیل تجربه این دوره را ثبت کنید و چراغی قرار دهید برای عبور از تندبادها و شرایط سخت آینده.

پورمحمدی افزود: در شرایط کنونی می‌طلبد تا با انسجام و هم‌فکری بیشتر از گذشته زمینه رشد و پویایی هر چه بیشتر بانک سپه را در عرصه اقتصادی کشور فراهم و امتیاز پیش‌تاز بودنتان را حفظ کنید.

وی با بیان اینکه ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی هر زمان نیاز به فکر و ایده جدیدی در عرصه بانکداری داشتیم دست به سوی بانک سپه دراز می‌کردیم و از آنها کمک می‌خواستیم، افزود: این انتظار همچنان نیز وجود دارد و ما منتظر بهره‌مندی سیستم بانکی از ایده‌ها و تفکرات نوین در عرصه بانکداری کشور از سوی بانک سپه هستیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اکثر شرکت‌های بزرگ و غول‌های اقتصادی سر از خاکستر بلند کردند، اظهار داشت: تجربه سال‌های اخیر و گذر از بحرانهای ایجاد شده بهترین توشه و پیش نیاز برای پویایی هر چه بهتر بانک سپه و حضوری پرقدرت و با صلابت‌تر این بانک در عرصه داخلی و جهانی است.

وی افزود: بانک سپه الهام بخش سیستم بانکی کشور در عرصه اقتصادی برای گذراندن بحران و حضور پرقدرت در عرصه بین‌المللی است.

پورمحمدی گفت: با تلاش و کوشش سال آینده باید سال رشد و پویایی و اعتلای هر چه بیشتر بانک سپه در عرصه بانکداری ایران و جهان باشد.