نماینده کلیبرو خداآفرین وهوراند در مجلس در خصوص نوسانات نرخ ارز و سودجویی یک عده خاص گفت: کمیسیون اقتصادی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. ارسلان فتحی پور گفت: سیاست‌های پولی ومالی باید به نحوی تنظیم شود که نرخ ارز افزایش پیدانکند و کنترل بازار از دست بانک مرکزی خارج نشود. فتحی‌پور اظهار کرد: قیمت ارزباید واقعی باشد واز دست دلالان و واسطه‌ها خارج شود. وی افزود: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید باکمک هم مشکلات بازار ارز را حل کنند، ضمن اینکه نظارت مجلس بیشتر هم جدی‌تر باشد. فتحی‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه ارز باید تک نرخی شود اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز قابل قبول نیست و اگرارز تک‌نرخی شود دست دلالان کوتاه می‌شود.

وی افزود: سیاست‌های بانک مرکزی به منظور تک نرخی شدن ارز در جهت جلوگیری از فساد مالی و حل مشکلات واحدهای اقتصادی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. وی با انتقاد از نوسان ارز گفت: کمک به تقویت پول ملی که متاسفانه به دلیل عدم توجه به این مهم تمام زحمات اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها جهت رسیدن به قیمت‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی را هدر داده و با کاهش ارزش پول ملی عملا به جایگاه قبل از هدفمندی برگردانده و تنها یک هزینه اقتصادی همانند تورم را بدون انتفاع اصلی به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

نماینده مردم گچساران و باشت نیز با بیان اینکه متاسفانه حجم پول قابل توجهی در کشور توسط بازار جابه‌جا می‌شود، افزود: آثار سوء این میزان بالای نقدینگی در چند روز اخیر در بسیاری از نقاط کشور محسوس بود و متاسفانه نظارتی روی آن وجود ندارد. وی به نرخ ارز اشاره کرد و گفت: قانون برنامه تاکید دارد که نرخ ارز در طول دوران برنامه باید به شکل شناور مدیریت شود. تاجگردون با طرح این سوال که فاصله بین ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ تومان چقدر است، ادامه داد: عدم مشخص شدن تکلیف تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارز به یک خطر جدی تبدیل شده است. نماینده مردم گچساران با بیان اینکه عدم اجرای قانون در این بین بیشتر مشکلات را متوجه تولیدکنندگان کرده است، توضیح داد: مشکلات امروز تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در کشور به فعالیت‌های غیرقانونی بانک مرکزی برمی‌گردد. وی با انتقاد از اینکه سیاست‌های پولی کشور در حمایت از بخش تولید درست نیست اضافه کرد: متاسفانه جهت‌گیری اساسی حمایت از بخش تولید را در سیاست‌های پولی کشور نمی‌بینیم. تاجگردون با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین مسوولان درباره حمایت از تولید داخلی ادامه داد: وقتی در این بخش موفق عمل کردیم که مردم نتیجه اعمال این سیاست‌ها را درزندگی روزمره خود شاهد باشند. سیاست‌های پولی کشور در بخش تولید زمانی می‌تواند موثر باشد که مردم تاثیر آن را احساس کنند، اما در جلسات مکررتولیدکنندگان با مسوولان و نمایندگان شاهد این هستیم که مردم چنین رضایتی را ندارند.