گروه بنگاه‌ها: مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: کشور دارای توانمندی و ظرفیت‌های زیاد برای توسعه گردشگری به ویژه در بخش سلامت است که انتظار می‌رود بیش از پیش به آنها توجه شود و این بانک برای نقش‌آفرینی در حوزه گردشگری سلامت و جذب منابع در این عرصه آمادگی کامل دارد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، اسماعیل لـله‌گانی افزود: پتانسیل‌های بسیاری از حیث گردشگری سلامت و فعالیت در عرصه‌های بهداشت در کشورهای اسلامی وجود دارد که قرار گرفتن آنها در حلقه فعالیت‌های اقتصادی عامل مهمی برای شکوفایی این کشورها است و علاوه‌بر این نقش مهمی در همگرایی بین مسلمانان ایفا می‌کند.

وی با توصیف سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت به‌عنوان عامل توسعه نظام سلامت افزود: بازارهای سلامت عامل رونق اقتصادی است و در هدف‌گذاری‌ها دستیابی به ٨٥ درصد بازار داخلی و کشورهای اسلامی برای اقتصاد کلان سلامت مدنظر است که بانک صادرات ایران می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی بر مبنای پیروی از قانون و با توجه به تکالیف شبکه بانکی و اسناد بالادستی در محیطی سالم بانکداری را اعمال و بر مبنای اصول اخلاقی اهم نیاز جامعه در حوزه سلامت را پاسخ دهد. لـله‌گانی همچنین افزود: مقررشده در حوزه سرمایه‌گذاری سلامت برنامه‌ریزی جدی صورت پذیرد و احداث بیمارستان‌ها و تجهیز کلینیک‌ها و افزایش تخت‌های بیمارستانی و سایر خدمات بهداشتی در این راستا تعریف می‌شود. مدیر عامل بانک صادرات ایران همچنین با بیان این مطلب که وجود شعب این بانک در خارج از کشور مزیت مناسبی برای مشارکت در زمینه توسعه گردشگری سلامت فراهم کرده است، افزود: با رایزنی و در چارچوب قراردادهایی امکان حمایت از فعالان در این عرصه وجود دارد و برپایی چنین نشست‌هایی می‌تواند بستر‌ساز پویایی این بخش از صنعت گردشگری و همچنین تولید مواد غذایی باشد.

وی تصریح کرد: بانک صادرات در ٢٧ نقطه دنیا حضور دارد و ابعاد نظام سلامت را مورد توجه قرار می‌دهد. همچنین مساله نظام پزشکی اسلامی را که موجب رشد سلامت در جوامع است، ملاک عمل خود قرار داده و با رعایت محورهای سازمان جهانی بهداشت، ابعاد اقتصادی نظام سلامت مورد توجه است. مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه تسهیلات در مبادلات پرداخت، مورد توجه نظام مالی کشور است، بیان کرد: نظام مالی در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه می‌تواند همکاری داشته باشد و نقشی که نظام اقتصادی در ارتقای جامعه دارد درخصوص فعالیت‌های سلامت محور می‌تواند دو سویه باشد و نظام اقتصادی کشور توان ورود به مقوله صادرات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام مورد نیاز با رعایت موازین را دارا است.