گروه بازرگانی- در اولین نشست هیات تجاری اتاق تهران در ایالت حیدرآباد هند، بر توسعه روابط تجاری دو طرف تاکید و برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طرف رییس هیات تجاری اتاق تهران برای طرف هندی تشریح شد. به گزارش خبرنگار اعزامی «دنیای اقتصاد» ، هیات تجاری اتاق تهران پس از ورود به شهر حیدرآباد صبح روز دوشنبه در ادامه نشست خود با هیات هندی به مذاکرات

B۲B ا(B۲B (Bussines too Bussinesss ادامه دادند. در ابتدای این نشست که با حضور یحیی آل اسحاق، رییس اتاق تهران، حسن نوریان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ایالت حیدرآباد هند، محمدرضا بختیاری، معاون بین‌الملل اتاق تهران، رفیق احمد، رییس فدراسیون صادرکنندگان هند، مدیرعامل یوکو بانک و دیگر اعضای هیات تجاری ایران و هند برگزار شد دو طرف بر تسریع در حل مشکلات تجاری ایران و هند تاکید کردند. رییس اتاق تهران در این نشست بر تقویت روابط تجاری ایران با حیدرآباد به عنوان یکی از مناطق اقتصادی هند، تاکید کرد. آل‌اسحاق با اشاره به روابط تجاری دو کشور در حوزه صنایع دارویی گفت: هدف دو طرف برای تشکیل این جلسات، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت اشاره و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب و مطلوب برای تجار هندی یاد کرد. آل‌اسحاق در ادامه در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راه آهن ایران نیز گفت: در شرایط فعلی یک پروژه هشت میلیارد دلاری برای راه آهن ایران مطرح است که می‌تواند فرصت بسیار مناسب و بی‌سابقه‌ای برای سرمایه‌گذاری باشد. وی سپس به همکاری‌های مطلوب دو طرف در حوزه برق و انرژی نیز اشاره و تصریح کرد: کشور هندوستان با جمعیت ۲/۱ میلیارد نفری می‌تواند از حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ایران به نحو مطلوبی بهره ببرد. آل‌اسحاق تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف تجاری رفع مشکلات بانکی و بوروکراسی‌های اداری لازم است.

حسن نوریان، سرکنسول سفارت ایران در حیدرآباد نیز بر تبادلات تجاری ایران و هند و بهبود اوضاع تاکید و تصریح کرد: ایران و هند می‌توانند از فرصت‌های ایجاد شده به نحو مطلوبی بهره ببرند و البته با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران می‌توان به پیشبرد و توسعه تبادلات تجاری بسیار خوش بین بود. رفیق احمد، رییس فدراسیون صادرکنندگان هند (فیو) و آپاجی، رییس شورای صادرات دارو به همراه تعدادی از مسوولان یوکو بانک از دیگر افرادی بودند که در این نشست درباره سیستم پرداخت روپیه به ایران و بخش‌های دارویی این کشور به بحث پرداختند. در ادامه این مراسم هیات تجاری دو طرف درباره تبادلات تجاری بین دو کشور به مذاکره پرداختند که به نظر اعضای تجاری دو طرف توافقات خوبی حاصل شده است.