آمار نشان می‌دهد که ۷۰‌درصد صنایع دستی ایران در اصفهان تولید می‌شود و هنرمندان اصفهانی از شهرت جهانی در بسیاری از رسته‌های صنایع دستی برخوردارند ولی از آنجایی که بازاریابی و صادرات کالا‌هایشان با بحران مواجه است، بسیاری از آنها دست از کار کشیده‌اند و برخی به شغل‌های دیگر مثل رانندگی تاکسی و شوفری رو آورده‌اند. مهدی چیت‌ساز، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی اصفهان می‌گوید: پس از این اتفاق بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شدند و ما نامه‌ای به وزیر رفاه و رییس‌جمهور نوشته‌ایم که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

او در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، عمده‌ترین مشکل این صنعت را نبود بسته‌بندی مناسب برای آثار هنری می‌داند و خاطرنشان می‌کند: چندین ارگان مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و اداره ارشاد خود را متولی کار صنایع دستی می‌دانند ولی پس از این همه مدت هنوز نتوانسته‌اند راه حلی برای معضل بسته‌بندی مناسب پیدا کنند. این در حالی است که بسته‌بندی کالا‌های چینی حتی زیباتر از کار صنایع دستی‌شان است و به این وسیله جذب مشتریان را آسان‌تر می‌کنند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی اصفهان می‌گوید: در سال ۸۲ این اتحادیه مقام دوم صادرات را با رقم ۲۵۰‌هزار دلار داشت ولی در حال حاضر هیچ گونه صادراتی نداریم، چون سیاست‌گذاری مداومی‌ برای امر بازاریابی جهانی وجود ندارد. او نمایشگاه‌های داخلی را که با صرف هزینه‌های هنگفت برگزار می‌شوند بی‌نتیجه می‌داند و می‌گوید: وقتی از اتحادیه‌ها که سخنگوی واقعی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان هستند، هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها دعوت نمی‌شود و مشورتی با آنها نمی‌شود و نیز هنگامی که فروشندگان در کسادی و بیکاری به سر می‌برند برگزاری نمایشگاه چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟