گروه «نوآفرینان» برگشتند

گروه بازرگانی: گروه موسوم به نوآفرینان اتاق‌های بازرگانی و صنایع ومعادن با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد. هرچند این تشکل، روزی که محمد نهاوندیان، یحیی آل‌اسحاق و محمدمهدی راسخ به صورت همزمان برای شرکت در هفتمین دوره انتخابات ثبت‌نام کردند، به صورت رسمی موجودیت یافت. گروه نوآفرینان که اعضایش را تعدادی از چهره‌های میانه‌رو اتاق تشکیل می‌دهند، هم‌اکنون قدرت اصلی را در پارلمان بخش خصوصی در دست دارد ویحیی آل‌اسحاق و محمد نهاوندیان، روسای اتاق‌های تهران و ایران ومحمد مهدی راسخ دبیر کل اتاق تهران،از چهره‌های شاخص آن به شمار می‌روند. شعار اصلی این گروه انتخاباتی، میانه‌روی واعتدال است آنها درانتخابات گذشته، موفق شدند سهم قابل توجهی از کرسی‌های اتاق بازرگانی را در تهران و شهرستان‌ها از آن خود کنند.

تشکل انتخاباتی نوآفرینان دراطلاعیه‌اش از «چهره‌های‌سرشناس بخش خصوصی» برای حضور در انتخابات و عضویت در هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی دعوت و تاکید کرده است که «حضور چهره‌های سرشناس مدافع بخش خصوصی، مدیران فن‌سالار، کارآفرینان با تجربه بخش خصوصی، بانوان فعال درعرصه اقتصاد و چهره‌های جوان توسعه‌گرا، برای تشکیل هیات نمایندگان ایده‌آل و کارآمد، ضروری است».

این تشکل در نخستین اطلاعیه این دوره از رقابت‌های انتخاباتی اتاق‌های بازرگانی، در عین حال از فعالان اقتصادی، دارندگان کارت بازرگانی و اعضای اتاق‌های بازرگانی خواسته است که در «این دوره حساس بخش‌خصوصی» با مشارکت فراگیر در فرآیند هفتمین دوره انتخابات، یاری‌رسان نهادی باشند که وظیفه‌اش، دفاع وحراست از بخش‌خصوصی است.

دراطلاعیه تشکل نوآفرینان، بر رعایت اخلاق ومنش انسانی واسلامی در رقابت‌های انتخاباتی تاکید شده و این نکته نیز مورد تاکید قرار گرفته است که «رقابت‌های انتخاباتی نباید به گونه‌ای شکل گیرد که به بی‌اخلاقی و کج‌رفتاری منجر شود و در عین حال، نامزدهای انتخاباتی باید مراقب باشند که در رقابت‌های پیش‌رو، به جایگاه و بنیان اتاق‌های بازرگانی وصنایع ومعادن،خدشه وارد نشود».

تشکل نوآفرینان تاکید کرده است که «عمر رقابت‌های انتخاباتی،حداکثر ۳۰ روز است؛ اما تشکل اتاق، قدمتی دیرینه، توام با اعتبار عمومی وجایگاه شایسته‌ای در میان تشکل‌های جامعه مدنی دارد و رقبای انتخاباتی نباید به‌گونه‌ای رفتار کنند که این جایگاه شایسته، نزد مردم، دولتمردان و رسانه‌ها، مخدوش و بی‌اعتبار شود».